حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
تأمین تجهیزات اورژانسی در خوزستان ضروری است
رئیس سازمان اورژانس کشور:

تأمین تجهیزات اورژانسی در خوزستان ضروری است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تأمین آمبولانس و نیروی انسانی، بزرگ‌ترین چالش اورژانس در جنوب غرب خوزستان به شمار می‌رود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ جعفر میعادفر یکشنبه در حاشیه بازدید از جاده قفاص آبادان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ناوگان آمبولانسی در جنوب غرب خوزستان فرسوده است هر چند این مشکل ناوگان اورژانس کشور را قرار گرفته و دستگاه‌های فرسوده در کشور وجود دارد.

 وی با اشاره به ۶۶ مورد تصادف در جاده قفاص آبادان افزود: متأسفانه در این تصادفات ۱۱۲ نفر مصدوم و ۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

 رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه این محور نیاز به توسعه جاده‌ای دارد گفت: متأسفانه مهیا نبودن زیرساخت لازم در این محور باعث تصادفات جاده‌ای شده است.

 وی فرهنگ رانندگی را دیگر مسئله مهم در کاهش تصادف جاده‌ای عنوان کرد و افزود: رانندگی با سرعت غیرمجاز و سبقت‌گرفتن باعث شده آمار تصادف در این محور افزایش یابد.

 میعادفر با اشاره به فرسودگی آمبولانس‌ها در دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: توسعه پایگاه‌های اورژانس با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند در دستور کار قرار دارد و نوسازی آمبولانس‌ها و اورهال آنها و تأمین نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اولویت اورژانس کشور است.

 رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در منطقه آبادان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که در این راستا باید رشته فوریت‌های پزشکی راه‌اندازی و از نیروهای بومی استفاده شود.

 وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته فوریت‌های پزشکی و جذب نیروهای بومی از مهاجرت نیروهای اورژانس جلوگیری می‌کند.

 میعادفر عنوان کرد: آمبولانس‌ها وسیله اصلی فوریت‌های پزشکی است که در کوتاه‌مدت بازسازی خواهند شد ضمن اینکه انتظار می‌رود با انعقاد تفاهم‌نامه نیز سازمان منطقه آزاد اروند در خریداری دستگاه‌های جدید کمک کند.

 جعفر میعادفر صبح یکشنبه به آبادان سفرکرده و از جاده قفاص بازدید کرد و در جریان سفر وی مقرر شد یک مرکز فوریت‌های پزشکی در سه‌راهی مدن آبادان احداث شود.

 سید محمد مولوی یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، سید محمد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان و جمعی از مسئولان محلی در این بازدید حضور داشتند.

 شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

 انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از