حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون سیاسی استانداری خوزستان:

تشریح اقدامات مرحله دوم انتخابات

تشریح اقدامات مرحله دوم انتخابات

معاون سیاسی استانداری خوزستان گفت: تدابیر اتخاذ شده برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان در حال اجرا است.

عبدالله شهاوند در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات ،‌ چنانچه در مرحله اول برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا حاصل نشود، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد.

وی افزود: از مجموع ۱۴حوزه انتخابیه استان خوزستان، در سه حوزه  انتخابیه رامهرمز، رامشیر و آبادان انتخابات به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی استاندار گفت: در حوزه رامشیر و رامهرمز رقابت بین دو کاندید برای راهیابی به مجلس  شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

شهاوند عنوان کرد: در حوزه انتخابیه آبادان از مجموع سه کاندید  که امکان راهیابی به مجلس شورای اسلامی را دارند، یک نفر در مرحله اول موفق به اخذ رأی شد و چهار نفر برای رقابت در مرحله دوم در ۲۱ اردیبهشت‌ماه رقابت خواهند کرد، که از مجموع این چهار نفر، دو نفر به عضویت دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خواهند آمد.

وی بیان کرد: در نشستی که با حضور اعضای ستاد انتخابات استان و همچنین فرمانداران شهرستان‌های رامهرمز، رامشیر و آبادان صورت گرفت، تدابیر لازم برای اجرای مرحله دوم انتخابات اتخاذ شد.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: موضوعات مختلفی در حوزه اجرایی در زمینه ساماندهی مجدد شعب، تمهیدات پشتیبانی و فنی و سایر اقدامات لازم برای اجرای فرآیند انتخابات در امنیت و سلامت کامل مورد بررسی قرار گرفت.

شهاوند اظهار کرد: برای بررسی‌های بیشتر و میدانی ان‌شاءالله در هر سه حوزه انتخابیه حضور پیدا خواهیم کرد تا از نزدیک شاهد روند انجام کارهای تکمیلی و آماده‌سازی لازم برای برگزاری فرآیند انتخابات باشیم.

وی ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات  مرحله اول گفت: از مردم شریف هر سه شهرستاندرخواست می‌کنیم تا با حضور پای صندوق‌های رأی در ۲۱ اردیبهشت‌ماه در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند. 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از