حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مسئول مؤسسه فرهنگی و قرآنی مطرح کرد:

اجرای طرح رحله در ۹ شهرستان خوزستان

اجرای طرح رحله در ۹ شهرستان خوزستان

مسئول شعب مؤسسه فرهنگی و قرآنی بیت‌الاحزان در خوزستان گفت: هدف از اجرای طرح رحله تحقق ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است که کمک می‌کند افراد مستعد حفظ کل قرآن شناسایی شوند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی و قرآنی بیت‌الاحزان در خوزستان؛ حجت‌الاسلام میثم ساکی نوری‌زاده اظهار کرد: در اجرای این طرح قرآنی که در ۹ شهر خوزستان شامل شهرهای امیدیه، اهواز، آبادان، باغملک، بهبهان، دزفول، شادگان، کارون و هویزه برگزار می‌شود، نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ساله پسر اجرا می‌شود، طی یک دوره ۴۵ روزه علاوه بر حفظ سه جزء قرآن کریم «جزء ۳۰، جزء اول و دوم قرآن کریم» تجوید، ترجمه و مفاهیم، تفسیر و تدبر و موضوعات اعتقادی را فرامی‌گیرند.

 وی افزود: طرح رحله از ۱۱ تیرماه در شعب مؤسسه بیت‌الاحزان آغاز می‌شود و تا ۲۵ مردادماه سال جاری ادامه دارد. هدف از اجرای این طرح که تحقق ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است کمک می‌کند افراد مستعد حفظ کل قرآن شناسایی شوند و بعدها در قالب دوره‌های حفظ یک‌ساله، مسیر حفظ تخصصی قرآن را طی کنند.

 مسئول شعب مؤسسه فرهنگی و قرآنی بیت‌الاحزان در خوزستان با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت عظیم بانوان در طرح «رحله» گفت: اگر شرایط لازم برای اجرای چنین دوره‌هایی ویژه بانوان فراهم شود، حرکت به سمت تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن شتاب بیشتری می‌گیرد که امید است از سال ۱۴۰۴ فضای لازم برای اجرای «رحله» ویژه بانوان نیز فراهم شود.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از