حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

احیای قدرت نظارت بر عملکرد شهرداری اهواز

احیای قدرت نظارت بر عملکرد شهرداری اهواز

عضو شورای کلانشهر اهواز هدف از ارائه طرح کاهش اختیار‌های شهردار را احیای قدرت نظارت بیشتر بر عملکرد شهرداری عنوان کرد.

به گزارش رهیاب؛ سیدجواد رضوی با بیان اینکه شورا تاکنون نظارت جدی بر معامله‌های شهرداری نداشته است، اظهارکرد: طرح کاهش اختیارات شهردار این کلانشهر با هدف احیا قدرت نظارت بیشتر بر عملکرد شهرداری ارائه شده است.

وی افزود: پارسال موارد متعددی در بحث ترک تشریفات از سوی شهرداری انجام شد که شورا از آن‌ها بی‌اطلاع بود، به همین دلیل با تصمیم برخی از اعضا، بنا شد که تفویض برخی اختیار به شهردار محدود شود.

رضوی هدف از انجام این کار را احیای قدرت نظارت بیشتر شورا عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون شورا نظارت جدی روی معاملات انجام شده در شهرداری نداشته که با اجرای این طرح، میزان مبالغ طرح ها، خرید‌ها و محل انجام اینگونه معامله‌ها شفاف‌تر خواهد شد.

عضو شورای کلانشهر اهواز با اشاره به کاهش سقف معاملات تفویض شده به شهردار، اضافه کرد: به همین منظور، سقف تفویض اختیار را پایین آوردیم، در حالیکه پیش از این شهردار می‌توانست بدون مراجعه به نظر شورا، معاملات را انجام دهد.

وی عنوان‌ کرد: تاکنون اطلاعات درستی از معاملات زیر ۲۰۰ میلیارد ریال، قرارداد‌های منعقد شده و ترک تشریفات انجام شده در سال قبل نداشتیم.

رضوی ادامه داد: زمانی شفافیت ایجاد می‌شود که شورا اطلاعات درست و نظارت قوی بر کار‌های شهرداری داشته باشد در غیر این صورت رفتار‌ها و عملکرد شهرداری در هاله‌ای از ابهام و بی‌اعتمادی تلقی می‌شود لذا با اجرای این طرح به دنبال ایجاد شفافیت هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از