حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
در گفتگو با رهیاب؛

اربعین قدرت نرم نظام اسلامی در برابر استکبار جهانی

اربعین قدرت نرم نظام اسلامی در برابر استکبار جهانی

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان گفت: دشمنان همچون گذشته پای کار آمده‌اند تا اربعین کم‌رنگ شود اما کور خوانده‌اند و شکست می‌خورند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در گفتگو با خبرنگاررهیاب پیرامون شور و شعور اربعین، اظهار کرد: اربعین، قوت اسلام و پشتیبان ولایت است به همین دلیل وحشت دشمنان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اربعین قدرت نرم نظام اسلامی در برابر کفر و استکبار جهانی و خنثی کننده تمام توطئه‌های دشمنان است، افزود: دشمنان همچون گذشته پای کار آمده‌اند تا اربعین کم‌رنگ شود اما کور خوانده‌اند و شکست می‌خورند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با اشاره به اینکه اربعین سیل خروشانی است که هیچکس در دنیا نمی‌تواند مانع آن شود،گفت: اربعین عزت و اقتدار شیعیان، محور وحدت مسلمانان و حرکت معنوی، سیاسی، اجتماعی، انقلابی و جهادی است که اقتدار شیعیان را در دنیا نمایان کرد.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: در بحث زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی شاهد تحول بوده‌ایم و خوشبختانه در استان خوزستان آمادگی کامل جهت پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی وجود دارد.

وی بیان کرد: روز جمعه همزمان با اول ماه صفر، مواکب ما در چهار نقطه ورودی استان، مسیرهای منتهی به مرزهای خوزستان و همچنین پایانه های شلمچه و چذابه مستقر شده اند.

رئیس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان، از اعزام ۷۰ موکب خوزستان به کشور عراق خبر داد و افزود: در پایانه مرزی شلمچه و مسبر منتهی به این گذرگاه ۴۵۰ موکب مستقر شده که هم در رفت و هم در بازگشت به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی تصریح کرد: در پایانه چذابه نیز ۳۵۰ موکب توسط مردم و نهادهای مردم نهاد مستقر شده است که در جهت خدمت به زائران آقا ابا عبدالله الحسین (ع) فعالیت می کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه امسال برنامه ریزی بسیار خوبی در جهت آمادگی مواکب صورت گرفته است، یاد آور شد: در بحث اسکان زائران نیز با توجه به گرمای هوا، شرایط آب و هوایی استان و شرجی بودن هوا به طور مرتب برنامه ریزی شده و آمادگی خدمات دهی به زائران حسینی را داریم.

وی به برنامه ریزی برای اسکان و پذیرایی راحت از زائران در مساجد و حسینیه های خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: ما مردم خوزستان از فردا مهمانان عزیز و نازنینی بنان زائرین آقا امام حسین علیه‌السلام را داریم و همه استان با تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی و مردن بسیج شده اند و لحظه شماری می کنند تا زائرین وارد استان شوند و از آنها استقبال و پذیرایی کنند.

رئیس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان، با بیان اینکه برنامه ریزی و پیش بینی های لازم نیز در بحث تغذیه زائران انجام شده است، گفت: همه ما موکبدار هستیم و منازل ما نیز موکب است که در خدمت زوار آقا ابا عبدالله الحسین (ع) قرار می دهیم.

 انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از