حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در گفتگو با رهیاب مطرح شد:

اربعین نقطه اشتراکی برای وحدت اسلامی

اربعین نقطه اشتراکی برای وحدت اسلامی

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)خوزستان گفت: این وحدت و همدلی که به عشق امام حسین بوجود آمده برای نظام جمهوری اسلامی یک پشتوانه است.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)خوزستان در گفتگو با خبرنگار رهیاب ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهارکرد: حرکت اربعین پس از حج ابراهیمی، دومین همایش بزرگی است که شیعیان و شیفتگان امام حسین (ع)در سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند بنابراین باید از ظرفیتی که در ایام اربعین و پیاده‌روی اربعین به وجود آمده استفاده کنیم، رهبر معظم انقلاب نیز در این باره می‌فرماید در اربعین برای تحقق تمدن نوین اسلامی ظرفیت‌سازی کنیم؛ زیرا در این پیاده روی و حرکت الهی، عشق و عقلانیت با هم تلفیق شده است.

وی با بیان اینکه حب امام حسین (ع)مغناطیسی دارد که با معادلات دنیوی نمی‌توان آن را تفسیر کرد، افزود: در این مسیر همه دلدادگان اباعبدالله الحسین علیه السلام همانند کسانی چون هند، افغانستان، پاکستان و دیگر نقاط مختلف جهان در چنین رویداد بزرگی حضور دارند، برغم سختی های این سفر احساس نشاط می کنند و مدت‌ها طعم شیرین اتصال حلقه وصل با امام حسین (ع) را در روح و ذهنشان احساس می کنند.


فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)خوزستان گفت: امروز ما با عزت و کرامت در این مسیر قدم می‌زنیم اما یزدیان اهل بیت(ع) را در لباس اسارت در این مسیر بردند و حضرت زینب(س) در مجالس شرک و کفر شامیان و کوفیان دست به جهاد تبیین زدند آن هم نه در آرامش بلکه در شرایطی که سر بریده برادرشان جلوی چشم‌شان بود؛ چقدر زیبا این ماموریت را انجام دادند و زمانه خودشان، (آن هم نه فقط شیعیان، شیفتگان و عاشقان اهل بیت(ع) را بلکه یهودیان، مسیحیان و کسانی که برای جشن و سرور آمده بودند) را تبیین کردند.


شاهوارپوربا بیان اینکه امروزه دشمن در یک جنگ شناختی در برابر ما قرار گرفته است، زیرا ذهن، شناخت و فکر مردم را تغییر می‌دهد، افزود: چه چیزی باعث شهادت امام حسین (ع) شد؟، در حالی که همه کوفیان می‌دانستند حسین علیه السلام، حق است و امام حسین(ع) نوه پیامبر(ع)، پسر امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا (س) است. اما چه چیزی باعث شد به جای حمایت از ولایت، شمشیر به روی امام حسین(ع) بکشند؟


وی تصریح کرد: یزیدیان آن زمان، شناخت و فکر مردم را تغییر دادند و امروز وظیفه‌ مبلغین، زائرین در این پیاده روی این است که حقانیت دین اسلام و حکومت اسلامی و پیام خون شهداء که حفظ نظام اسلامی و پیروی از ولایت فقیه را به گوش جهانیان برسانند از این رو برای همه لازم است که در این چند روز که در مسیر پیاده روی اربعین هستیم با بصیرت و آگاهی به بهترین و حقیقی‌ترین رسانه‌ که سراسر صدق، راستی و درستی است، تبدیل شویم.

سردار شاهوارپوردرخصوص توطئه‌های دشمنان برای کمرنگ کردن یاد امام حسین (ع)، ادامه داد: در مطالعه تاریخ می بینیم که بارها پیش آمده که قبر مطهر امام حسین (ع)و حضرت عباس را ازبین بردند و حتی شخم زدند، تمام منطقه را آب ریختند تا کسی به آنجا ورود نکند اما بارگاه سراسر نور امام حسین (ع)همچنان پابرجاست و این همایش بزرگ سال به سال پرشورتر برگزار خواهد شد‌ و استقبال مردم هم بیشتر خواهد شد.


وی افزود: ما باید به دشمنان بگوییم که همه اعمال شما نتیجه معکوس می گیرد، از زمان به شهادت رساندن شخص امام تا زمان کنونی نخواسته اید یاد امام حسین (ع) در دل ها زنده بماند، جز ناامیدی و شکست نتیجه‌ای نگرفته‌اید.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان پیرامون وحدت و همدلی ایجاد شده در دل مردم، زیر علم سیدالشهدا (ع)،به توصیه مسئولین توصیه کرد: از برجستگی‌های اربعین حسینی، کاشت نهال محبت و همدلی در دل مردم است که همه قشرها و رنگ‌ها و زبان‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و یک عده‌ای خدمات‌رسانی می‌کنند و عده‌ای دیگر راهپیمایی می‌کنند و این دو باهم تفاوتی ندارند، افرادی که درحال پياده‌روی اربعین هستند علاقه دارند که همانند خدام، خدمت کنند و آنهایی که درحال خدمت‌رسانی هستند هم علاقه دارند که کیلومترها را به عشق امام حسین پياده‌روی کنند.

وی افزود: این وحدت و همدلی برای قوام نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک پشتوانه بسیار موثر است.

سردار شاهوارپور ادامه داد: افرادی که به پیاده‌روی اربعین می‌روند سرمایه ما هستند و در خطرات و مشکلات میدان داری می‌کنند و پشتیبان حکومت اسلامی هستند، لذا مسئولین باید قدر این افراد را بدانند و در مرحله بعد در بخش پشتیبانی‌ها و خدمات عمومی این حرکت باید تلاش کنند این روحیه در بین مردم حفظ و ماندگار شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای پیشرفت و توسعه و مشکلاتی که امروزه در حوزه اقتصاد و معیشت کشور داریم از این ظرفیت‌های مردمی بایداستفاده های خوب و مفید ببرند، عنوان کرد: امروزه مصرف بنزین و مواد غذایی در کشور ما بسیار است، بخشی از روحیات معنوی را به سمت فرهنگ سازی در صرفه جویی‌ها سوق دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از