حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
«رهیاب» از آخرین نشست اداری حاشیه‌نگاری کرد؛

از توصیه استاندار تا عکس‌های یادگاری

از توصیه استاندار تا عکس‌های یادگاری

شامگاه شنبه نشست شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، خبرنگار «رهیاب» برخی حواشی این جلسه را حاشیه‌نگاری کرده است.

 به گزارش خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ آخرین جلسه شورای اداری روز گذشته رأس ساعت ۱۵ در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

 علی‌رغم همیشه که تمام مدیران حضورشان در نشست اداری الزامی بود؛ اما در آخرین جلسه دولت در خوزستان بسیاری از صندلی‌های سالن خالی بود.

 حضور نمایندگان مجلس در این جلسه در نوع خود از این لحاظ که هر کدام برای کاری در این نشست شرکت کرده بودند؛ قابل‌تأمل بود.

 در این نشست فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) و نماینده ولی‌فقیه در خوزستان حضور نداشتند.

 تفاوت آخرین نشست اداری مدیران دولت سیزدهم در خوزستان پیگیری مشکلات آب و برق در سطح شهرستان‌ها بود.

 در این نشست گلایه‌های بسیاری از سوی فرمانداران و مدیران شرکت‌ها و کارخانه‌ها نسبت به اقدامات شرکت برق منطقه‌ای و آبفا خوزستان شد.

 زمانی که نماینده شادگان از مدیران دولت سیزدهم تشکر کرد، مدیر آب‌های خوزستان متعجب شد و اذعان کرد که از این تقدیر شگفت‌زده شده است.

 دولت سیزدهم سکاندار کشتی نظام بود

 آیت‌الله محسن حیدری به‌عنوان اولین سخنران این نشست ضمن تشکر از کلیه مدیران اظهار کرد: بنا به فرمایشات رهبر انقلاب، دولت سیزدهم از جهات زیادی شاخص‌ترین و موفق‌ترین دولتی بود که بعد از انقلاب سکاندار کشتی نظام را برعهده گرفت و خدمات بسیاری را به مردم عرضه داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت سیزدهم در تمام حوزه‌ها تحول ایجاد کرد و نسبت به دولت‌های دیگر بی‌نظیر بوده است.

 در ادامه نشست تعدادی از خانواده‌هایی که شامل طرح جوانی جمعیت شده بودند دعوت شدند تا قرارداد زمین‌های این طرح را به آن‌ها تقدیم کنند.

 تقدیر از خدمتگزاران استان

 سپس استاندار خوزستان به‌عنوان دومین سخنران گفت: این نشست برای بیعت با شهید رئیسی و تقدیر از مدیران پر تلاش تشکیل شده است؛ زیرا از وظایف ما این است که از خدمتگزاران این استان تقدیر و تشکر کنیم.

 وی ادامه داد: در این مدتی که به‌عنوان استاندار خوزستان منصوب شدیم به دنبال آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی بودیم که به منصه ظهور برسد و در راستای فرمایشات رهبر انقلاب، تمام توان خود را برای نزدیک‌شدن به قله گذاشتیم تا سربازی لایق برای نظام جمهوری اسلامی باشیم، در همه اقدامات عدالت را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

 استاندار خوزستان بیان کرد: با درنظرگرفتن واقعیات میدان و محدودیت‌هایی که در کشور وجود داشت بود کارها را پیش بردیم تا به مردم خدمت کرده باشیم.

 وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ما نیروهای شهید رئیسی بوده‌ایم، توجه داشته باشید به دنبال یارگیری شیاطین نباشید؛ زیرا جناحی بودن بر ما حرام است.

 حسینی محراب افزود: بی شک آنچه در سال‌های اخیر انجام شده، در تاریخ ماندگار خواهد بود.

 تصویب بودجه دومرحله‌ای با دستور مقام معظم رهبری

 سپس مهرداد نیکو از بودجه سال ۱۴۰۳ اولین بودجه و برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه بودجه دولت امسال با دستور مقام معظم رهبری و تدابیر اندیشیده شده در دولت، برای اصلاح ساختار بودجه دومرحله‌ای به مجلس رفت و تصویب شد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: تمام ردیف‌ها به‌صورت متمرکز در بودجه بود و از همان ابتدا سعی کردند سهم استان‌ها و وزارتخانه‌ها را مشخص کنند که این سبب شد استان‌ها تکلف خود را بدانند.

 وی با بیان اینکه خوزستان از نظر کادر درمان و ماندگاری پزشکان به‌خصوص در مناطق محروم دچار مشکل بود، تصریح کرد: در بودجه امسال برای استخدام ۲۵ هزار کادر درمان و یک هزار و ۸۰۰ هیأت علمی اعتبار در نظر گرفته شده که برای استان حائز اهمیت است و باید پیگیری شود تا سهم خود را دریافت کنیم.

 مهار دو سیل در خوزستان

 عباس صدریان فر چهارمین سخنران آخرین نشست شورای اداری خوزستان بود که اظهار کرد: در بهار دو سال گذشته پتانسیل سیل مهلکی در استان وجود داشت که به دلیل مدیریت و مهارشدن آن، مردم حادثه را لمس نکردند.

 وی افزود: در حوزه آبریز دز، فروردین سال گذشته پنج هزار متر بر ثانیه بود و امسال ۲ هزار مترمکعب که می‌توانست مردم را گرفتار کند؛ اما با تلاش‌های صورت‌گرفته به‌گونه‌ای مهار شد که حتی یک خوشه از گندم مردم زیر آب نرفت.

 مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: امسال و با توجه به شرایط فعلی، ورودی سدهای استان ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب بوده که کمتر از سال گذشته است.

 وی با بیان اینکه تنها بارندگی مؤثر سال گذشته آبان‌ماه بوده است، تصریح کرد: ذخیره برفی در پایان پاییز و زمستان اتفاق می‌افتد که متأسفانه در استان و شاخه‌های خوزستان بارندگی مؤثر نداشتیم؛ اما به دلیل مدیریت منابع، برای مصرف‌کنندگان مشکلی در بخش آب شرب و کشاورزی وجود نداشت.

 صدریان فر اضافه کرد: در ابتدای امسال دو برنامه در نظر گرفته‌ایم که پایان فصل کشت پاییزه مشکل نداشته باشیم البته ممکن است در این مدت انحرافاتی رخ دهد که طبیعی است؛ چون سدها صرفاً برای کشاورزی در نظر گرفته نشده‌اند.

 طرح جامع آبرسانی در حوزه آب و فاضلاب خوزستان

 صابر علیدادی در جلسه شورای اداری خوزستان، با بیان اینکه در دولت سیزدهم سه کار مهم و زیربنایی در حوزه آب و فاضلاب خوزستان انجام شده است، اظهار کرد: اقدام اول طرح جامع آبرسانی است که اکنون در ۳۱ شهر استان در حال انجام است و بعد از اتمام طرح، تقریباً یک هزار و ۵۵۰ روستا دارای آبرسانی پایدار می‌شوند و دیگر از آبرسانی تانکری خبری نخواهد بود.

 وی افزود: این طرح ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منابع اعتباری جدید آن تأمین شده که ان‌شاءالله در هفته‌های پیش‌رو باقدرت ادامه پیدا می‌کند و پایان سال به اتمام خواهد رسید.

 مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: اهتمام و تمرکز دولت بر طرح‌های فاضلاب استان مورد دیگر است. فاضلاب اهواز تا پیش از دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی این سه سال به ۶۱ درصد رسید که کار بزرگ در این زمینه بوده است.

 تفاهم‌نامه خط یک قطار شهری اهواز

 در پایان تفاهم‌نامه عملیات اجرایی تکمیل کارهای باقیمانده خط یک قطار شهری اهواز در فازهای یک و دو فی‌مابین شهرداری اهواز به‌عنوان کارفرما و یک شرکت مهندسی و ساختمان وابسته به وزارت دفاع به امضا رسید.

 پس از انعقاد قرارداد متروی اهواز آن‌هم بعد از ۱۷ سال، فضای نشست به گرفتن عکس یادگاری رسید، بسیاری از مدیران و فرمانداران یکدیگر را در بغل می‌گرفتند و خداحافظی می‌کردند.

 

از توصیه استاندار تا عکس‌های یادگاری
از توصیه استاندار تا عکس‌های یادگاری
از توصیه استاندار تا عکس‌های یادگاری
از توصیه استاندار تا عکس‌های یادگاری
از توصیه استاندار تا عکس‌های یادگاری
از توصیه استاندار تا عکس‌های یادگاری
از توصیه استاندار تا عکس‌های یادگاری

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از