حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
کارخانه فولاد شادگان؛

قطب توسعه شادگان دستخوش تلاطم است

قطب توسعه شادگان دستخوش تلاطم است

فولاد شادگان که یکی از معدود امیدهای اشتغال جوانان شادگان است این روزها شاهد اعتراضات کارگرانی شده است که به گفته خودشان اخراج شده‌اند و بنا به قول مدیران، پروژه‌ای که در آن شاغل بوده‌اند پایان یافته است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ فولاد شادگان که یکی از معدود امیدهای اشتغال جوانان شادگان است این روزها شاهد اعتراضات کارگرانی شده است که به گفته خودشان اخراج شده‌اند و بنا به قول مدیران، پروژه‌ای که در آن شاغل بوده‌اند پایان یافته است.

هدف فولاد شادگان تولید محصول نیمه‌نهایی و شمش آهن است که بنا به دلایل مختلف این مهم هنوز تحقق نیافته است.

 در یکی دو سال اخیر پروژه فولادسازی در این شرکت سرعت خوبی گرفت و انتظار می‌رفت در همین روزها شاهد فعالیت این بخش مهم باشیم که متأسفانه به دلایل نامعلوم عملاً شاهد تعطیلی این بخش هستیم، تعطیلی که همراه با آن بیش‌از ۷۰۰ نیروی کار هم بیکار شدند.

با شروع اعتراضات به اخراج یا به قول مدیران پایان کار تعداد زیادی از کارگران بومی سئوال مهمی که پیش می‌آید این است که چرا علی‌رغم ادعای پایان پروژه فولادسازی با وجود برنامه زمان‌بندی، خبری از شروع مرحله تولید یا پیش‌تولید نیست؟

ذکر این نکته لازم است که شواهد حاکی از آن است که فولاد شادگان که می‌توانست قطب توسعه باشد اگر نگوییم دچار بحران باشد، امروز خواسته یا ناخواسته، عمداً یا سهواً گرفتار تلاطم‌هایی شده است که نه‌تنها اخراج و توقف پروژه فولادسازی بلکه عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران فعال را نیز به همراه داشته است.

اما آنچه امروز بر همگان واجب است حفظ و کمک به توسعه و پیشرفت فولاد شادگان است.

پر واضح است که فولاد شادگان از حیث جغرافیا و ظرفیت‌های داخلی می‌تواند تبدیل به الگوی توسعه شود و سهم بزرگی در رفع محرومیت از منطقه را داشته باشد.

امید است این خواست و اراده هم در مدیران این شرکت و هم در مسئولان شهرستان مشاهده شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از