حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

فرهنگ دفاع مقدس تربیت کننده نسل جوان کشور

فرهنگ دفاع مقدس تربیت کننده نسل جوان کشور

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان گفت: دفاع مقدس یک دوران درخشان از تاریخ چند هزار ساله ملت ایران است که نقش مهمی در تربیت فرزندان این مرز و بوم دارد.

به گزارش رهیاب، سردار نعمت الله باقری جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دفاع مقدس برگی زرین در تاریخ کشورمان است که ۸ سال خاک دادیم اما یک وجب خاک به دشمن ندادیم و از همین منظر بسیار اهمیت دارد زیرا دشمنان اعتقاد داشتند به دلیل فروپاشی رژیم قبلی و اصلاح نیروهای نظامی جمهوری اسلامی‌ در اوایل انقلاب به راحتی ساقط خواهد شد اما نقش مردم در این حوزه اهمیت داشت و یکی از دلایل موفقیت ما نیز در جنگ همراهی ملت با رهبر انقلاب بود.

وی افزود: دومین عامل موفقیت ما در دفاع مقدس این بود در این دوران اخلاق نظری به اخلاق عملی تبدیل شد و رزمندگان، مسئولین و مردم ما بر اساس همین موضوع رفتار کردند و در دوران دفاع مقدس نیز انسان هایی تربیت شدند که ره یک ساله را یک شبه رفتند.

 جانشین فرمانده سپاه خوزستان سومین عامل موفقیت ما در دفاع مقدس را رهبری امام خمینی (ره)  عنوان کرد و یاداور شد :حضرت امام مرد نظامی و مرد جنگ نبود اما تصمیمات به موقع و راهبردهایی که ایشان به فرماندهان نظامی می‌دادند فراتر از تدبیر و فکر هر فرد تحصیل کرده در حیطه فنون و استراتژی نظامی بود،لذا رهبری جنگ توسط امام عامل اصلی موفقیت ما در دفاع مقدس بود.

سردار باقری با اشاره به اینکه زمانی وسعت ایران تا ۵ میلیون متر مربع بود اما حالا به یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع رسید، بیان کرد: زمانی به ما سلاح نمی‌دادند ولی حالا یکی از دلایل اینکه جسارت حمله به کشور ما را ندارند، رسیدن به مرحله «بازدارندگی» و «اقدام پیش دستانه» است.

وی عنوان کرد: در مسایل اقتصادی نمی‌توان منکر مشکلات شد اما در مقایسه با سایر کشورها که نه فشار اقتصادی، روانی و نظامی دارند ما در شرایط بهتری قرار داریم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت، ولی‌عصر خوزستان  در بخش دیگر از گفتگوی خود به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : به مناسبت هفته دفاع مقدس، رژه نیرو‌های مسلح مستقر در استان در تمامی شهر‌های خوزستان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم در روز ۳۱ شهریور با حضور یگان‌های نیرو‌های مسلح برگزار و اقتدار خود را در دفاع از میهن اسلامی به نمایش می‌گذارند.

باقری از برگزاری بیش از هفت هزار برنامه از سوی سپاه استان به مناسبت هفته دفاع مقدس درسطح نواحی و پایگاه‌های مقاومت بسیج خبر داد وعنوان کرد: رزمایش فرهنگی رهروان شهدا با حضور خانواده ۶ هزار و ۴۰۰ شهید دفاع مقدس در استان از جمله این برنامه‌هاست.

جانشین  فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان بیان کرد: در پنجم مهرماه نیز همایش گام دومی‌ها در شهرهای مختلف خوزستان نیز برگزار خواهد شد. 

وی دیدار با خانواده معظم شاهد، ایثارگران، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خوزستان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: دشمن با استفاده از توطئه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، حملات تروریستی و جنگ نرم سعی در مقابله با انقلاب‌اسلامی داشته و دارد، ولی با حضور آگاهانه ملت ایران همیشه با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از