حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
افتتاح ۳ طرح تولیدی در آبادان و خرمشهر
به مناسبت هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری رسید؛

افتتاح ۳ طرح تولیدی در آبادان و خرمشهر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و در آستانه پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان سه طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری ۶۹۰ میلیارد ریال بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش شکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»؛ علی زارعی چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار کرد: با احداث و راه‌اندازی این سه واحد کوچک و متوسط تولیدی برای ۶۳ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

وی افزود: شرکت عرشیا سبز اروند با راه‌اندازی خط تولید ظروف شیشه‌ای با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و اشتغال‌زایی ۲۵ نفر و با ظرفیت تولید ۲ هزار تن در سال راه‌اندازی شد.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همچنین شرکت پرنیا بافت فرین اروند تولیدکننده پارچه رومبلی با ظرفیت تولید ۱۵ میلیون مترمربع در سال با سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیارد ریال برای هشت نفر شغل جدید ایجاد کرده است.

زارعی  با اشاره به بهره‌برداری از شرکت تولیدی انواع پوشاک بیان کرد: شرکت بازرگانی هدیه آرام هستی با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار عدد پوشاک در سال با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال برای ۲۰ نفر از جوانان منطقه ایجاد اشتغال کرده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات در اختیار کارخانه‌های حاضر در شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر قرار گرفت تا واحدهایی که تعطیل یا نیمه‌تعطیل بودند به چرخه تولید بازگردند.

 زارعی گفت: از ابتدای سال جاری تلاش بر این است با پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی آن‌ها را به چرخه تولید باز گردانیم و واحدهای دارای مشکل از لحاظ اقتصادی احیا شوند.

 وی از افزایش صادرات کالای غیرنفتی در منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: در راستای اهداف دولت رشد اقتصادی در مناطق آزاد سال گذشته ۸۵۰ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند که ۲۲۰ میلیون دلار این کالاها در این منطقه تولید شده بود به کشورهای هم‌جوار به‌خصوص عراق صادر شد.

 زارعی بیان کرد: در زمینه صادرات رشد ۲۰ درصدی اتفاق افتاد و امسال نیز در تلاش هستیم میزان صادرات از منطقه آزاد اروند بیش از یک هزار میلیارد دلار برسد.

 منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج‌فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر «جزیره مینو» در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون واقع است.

 این منطقه در هم‌جواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از