حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست مطرح کرد:

افتتاح ۵ طرح زیست محیطی در مسجدسلیمان

افتتاح ۵ طرح زیست محیطی در مسجدسلیمان

معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در سفرهای استانی بر اهمیت و توجه به مقوله محیط‌زیست تأکید داشتند که نمونه بارز آن موضوع میانکاله بود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان؛ فرهاد قلی‌نژاد در این مراسم اظهار کرد: ضرورت دارد وزارت نفت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به توسعه فضای سبز توجه بیشتری داشته باشد و در این حوزه بیشتر فعالیت کند.

 وی افزود: بر اساس قانون هوای پاک باید سرانه فضای سبز در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت به ۱۵ مترمربع برسد که با توجه به وضعیت آب‌وهوای خوزستان و گرمای هوا توسعه فضای سبز به‌منظور تنظیم دما و رفاه حال مردم بسیار مهم و ضروری است.

معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با اشاره به پرداخت عوارض آلایندگی در استان بیان کرد: ۵۰ درصد عوارض آلایندگی باید در طرح‌های زیست‌محیطی هزینه شود. بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی کشور هر گونه اقدام اقتصادی که با تخریب محیط‌زیست و آلودگی همراه باشد، ممنوع است.

قلی‌نژاد بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در سفرهای استانی بر اهمیت و توجه به مقوله محیط‌زیست تأکید داشتند که نمونه بارز آن موضوع میانکاله بود.

 در این مراسم تصفیه‌خانه بهداشتی کارخانه سیمان کارون، سیستم پایش آنلاین کارخانه سیمان کارون، سیستم پایش آنلاین دودکش‌های واحد نیروگاه و آمونیاک شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان و تصفیه‌خانه بهداشتی پالایشگاه گاز مسجدسلیمان به بهره‌برداری رسیدند.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از