حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان خبر داد:

افزایش ۱۱ درصدی پرواز از فرودگاه اهواز

افزایش ۱۱ درصدی پرواز از فرودگاه اهواز

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: روزانه پنج هزار مسافر از طریق این فرودگاه تردد دارند و در سال جاری میزان پرواز از فرودگاه اهواز ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مهدی رزاز در نشست خبری با رسانه ها عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، تعداد پروازها از فرودگاه اهواز افزایش یافته و پروازهای خارجی به کشورهای ترکیه، دبی، کویت و عمان از این فرودگاه برقرار است.

وی ادامه داد: با نصب دستگاه ILS توسط فرودگاه ایران در اهواز، میزان دید در شرایط بدی آب و هوا تا ۸۰۰ متر افزایش یافت و دستگاه قبلی به دلیل فرسوده بودن از سیستم خارج شد.

رزاز اظهار کرد: ششم اسفند ماه امسال، ترمینال خروج پروازهای داخلی در این فرودگاه به مساحت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد که با این اقدام بار ترافیک و حجم مسافر در فرودگاه اهواز شکسته می‌شود.

افزایش قیمت بلیط هواپیمایی در سال جاری رخ نداده است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون افزایش نرخ بلیط هواپیما گفت: امسال قیمت بلیط پروازهای فرودگاه افزایش نیافته است به همین منظورنظارت بر قیمت بلیط پروازها از سوی سازمان هواپیمایی کشور انجام می‌شود و کمیته‌ای در این خصوص در مرکز تشکیل شده است.

رزاز گفت: فرودگاه اهواز در صورت مشاهده تخلف، وظیفه ارسال گزارش به تعزیرات حکومتی و سازمان هواپیمایی کشور را دارد.

تعیین ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت فرودگاه جدید اهواز

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پیرامون زمان جابجایی فرودگاه اهواز به مکان جدی،بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت و جایگزینی فرودگاه جدید اهواز در خارج از محدوده شهرستان تعیین شده است. البته این طرح، یک فرآیند سخت و مشکل است و تملک اراضی در این محدوده یکی از اقدامات بسیار دشوار در این خصوص است.

رزاز افزود: فرودگاه اهواز در حال حاضر در وسط شهر اهواز قرار دارد و ضروری است برای رفاه حال مردم، هرچه سریع‌تر، این جایه جایی انجام شود.

نیاز به ایجاد ترمینال خاص حوزه صادرات در فرودگاه اهواز

وی ادامه داد: صادرات از فرودگاه اهواز در حال انجام است اما متاسفانه یکی از مشکلات در این بخش، نبود ترمینال خاص حوزه صادرات در این فرودگاه است. ضروری است بخش خصوصی، ترمینال خاص صادرات را در این فرودگاه ایجاد کند تا صادرات در شرایط بهتری انجام شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه بیشتر میوه، تره‌بار و آبزیان از طریق این فرودگاه صادر می‌شود، افزود: صادرات این کالا توسط هواپیماهای مسافربری در حال انجام است البته برای حوزه صادرات باید از هواپیماهای باربری استفاده شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از