حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون اداره کل صمت خوزستان مطرح کرد:

الزام ثبت اطلاعات اصناف در سامانه‌ جامع تجارت

الزام ثبت اطلاعات اصناف در سامانه‌ جامع تجارت

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ثبت اطلاعات اصناف در سامانه جامع تجارت برای شفاف‌سازی خرید و ذخیره کالا اجباری است و انجام‌ندادن آن تخلف صنفی محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ بهرام جباری امروز شنبه در نشست حمایت از تولید و نظارت بر شفاف‌سازی گردش کالا در محل اداره کل صمت خوزستان، اظهار کرد: سامانه جامع تجارت برای شفاف‌سازی خرید و گردش کالا از سوی وزارت صمت ایجاد و فعال شده است.

وی افزود: اداره کل صمت تلاش دارد تا مقابله با تخلفات اصناف از سوی اتحادیه مربوطه انجام شود و در مرحله بعد بازرسان اداره کل صمت برای برخورد با متخلفان ورود کنند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت خوزستان با تأکید بر زدن شناسه به کالاهای تولیدی و عرضه شده در بازار گفت: یکی از راه‌های جلوگیری عرضه کالای تقلبی و قاچاق در بازار زدن شناسه بر روی کالا است و تولیدکنندگان باید این مهم را رعایت کنند.
 وی با اشاره به اینکه تمامی کالاهای خانگی تولیدی داخل باید دارای شناسه باشند اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ صدور شناسه برای کالاهای تولیدی الزامی شد و خوشبختانه در بخش تولید کالای خانگی این مهم به‌درستی رعایت شده است.

جباری بیان کرد: زدن شناسه به کالاهای ملوانی نیز در کمیسیون قاچاق کالا در حال بررسی است و تا پایان اردیبهشت‌ماه آیین‌نامه آن صادر خواهد شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته تعدادی از واحدهایی که برند کالاها را تغییر می‌دادند و در بازار عرضه می‌کردند شناسایی و برخورد شد.
 جباری با بیان اینکه با اصنافی که در عرضه کالای خانگی مثل تغییر ظرفیت و یا تغییر برند برخورد جدی می‌شود بیان کرد: پرونده‌هایی با این موضوع در دادگاه در دست بررسی است.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از