حالت تاریک
یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد:

انتقال ۵۱۰ هزار تن گندم به سیلوهای مسقف

انتقال ۵۱۰ هزار تن گندم به سیلوهای مسقف

رئیس انجمن صنفی کشاورزان استان گفت: ۵۱۰ هزار تن گندم از مراکز روباز به سیلوهای مسقف انتقال و از یک خسارت احتمالی به گندم‌های ذخیره جلوگیری شد.

مسعود اسدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون خسارت وارد شده به محصولات کشاورزی اظهار کرد: در طوفان و بارندگی‌های اخیر، به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان ۵۰ درصد خسارت وارد شده اما گندم‌هایی که در سیلوهای سربسته قرار گرفتند هیچ‌گونه آسیبی به آن‌ها وارد نشده است.

وی افزود: با همکاری استانداری، اداره‌کل راهداری، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی توانستیم ۵۱۰ هزار تن گندم را از مراکز روباز به سیلوهای مسقف انتقال دهیم و از یک خسارت احتمالی به گندم‌های ذخیره شده، جلوگیری کنیم.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان استان گفت: خسارت‌های وارد شده مخصوص گندم‌هایی بود که هنوز برداشت نشده بودند و به علت طوفان و باران شدید باعث خوابیده شدن، ریزش و جوانه زدگی خوشه‌های گندم شد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین در بحث صیفی‌جات، تأسیسات دامداری، گلخانه‌ها و باغداران دچار خسارات زیادی شدند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: انتظار می‌رود صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون تعلل به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه‌شدگان را جبران کند.

اسدی گفت: همچنین از جهاد کشاورزی خواستاریم هر چه سریع‌تر میزان خسارات را برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان استان خوزستان افزود: بیشترین خسارات وارد شده با توجه به میزان و شدت بارندگی به محصولات کشاورزی در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، شوش و شوشتر بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از