حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
رئیس پلیس فتا خوزستان مطرح کرد:

انهدام باند بزرگ کلاهبرداری

انهدام باند بزرگ کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: باند بزرگ کلاهبرداری در سایت دیوار شناسایی و متلاشی شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان خوزستان؛ علی حسینی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی در خصوص کلاهبرداری از وی در سایت دیوار معادل ۱۶ میلیارد ریال به‌صورت اعطای دو برگه چک مجعول، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس، محرز شد کلاهبرداران با سوءاستفاده از افراد معتاد و به‌وسیله معرفی آنان به یکی از بانک‌های شهرستان اهواز، اقدام به تهیه دسته‌چک نموده و برای کلاهبرداری از آن استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: با تحقیقات گسترده پلیسی و اقدامات عملیاتی کارشناسان پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی و با هماهنگی قضایی، در عملیات غافلگیرانه چهار تن از اعضای باند در شهرستان اهواز دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شدند.

حسینی با اشاره به ابعاد گسترده این پرونده بیان کرد: متهمان که در بازجویی اولیه منکر موضوع بودند، پس از مواجهه با مستندات و ادله موجود، به بزه انتسابی اعتراف کردند و اعلام کردند دسته‌چک‌ها را به بهانه کسب‌وکار با سوءاستفاده از معتادان نیازمند و ارتباطاتی که با کارمندان بانک داشتند دریافت و سپس برگ‌های چک را در قبال اخذ مبالغی به اشخاص دیگری می‌فروختند که پس از تکمیل تحقیقات متهمین به همراه پرونده به دادسرا اعزام و پس از تفهیم اتهام روانه زندان شدند.

 وی عنوان کرد: این باند کلاهبرداری مبلغی به میزان ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری نموده و تاکنون بیش از ۲۰ نفر از مال‌باختگان شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتا خوزستان در پایان تأکید کرد: شهروندان قبل از انجام هر گونه معامله در فضای مجازی و حقیقی، ابتدا اقدام به احراز هویت و تطبیق مدارک شناسایی طرف مقابل به‌صورت حضوری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از