حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان مطرح کرد:

افزایش اشتغال در شهرهای خوزستان

افزایش اشتغال در شهرهای خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: با سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر و بهبهان، شاهد اشتغال بیش از دو هزار نفر در استان هستیم.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمد راضی جلالی امروز، دوشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در خصوص توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های اشتغال ساز در خوزستان اظهار کرد: ایجاد چنین فرصت‌هایی مستلزم بسترسازی مناسب برای جذب و حضور سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی است.

 وی افزود: با توجه به اینکه جذب سرمایه‌گذاری به شکل گسترده مورد تأکید دولت سیزدهم است و با تأکید بر اهمیت این موضوع در بالابردن سطح توسعه اقتصادی در استان عنوان کرد: ایجاد بسترهای مناسب جهت توسعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و در نهایت افزایش سطح اشتغال در استان، در اولویت کاری این معاونت قرار دارد و به‌صورت مستمر در حال پیگیری است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بسترسازی سرمایه‌گذاری، ادامه داد: برای این منظور نسبت به بازنگری در فرایندهای سرمایه‌گذاری باهدف اصلاح و کاهش زمان صدور استعلام‌ها و مجوزها و حذف استعلام‌های غیرضروری اقدام شد. همچنین پس از بررسی و انجام امور کارشناسی، حداکثر زمان مجاز پاسخ به استعلام‌ها، یک ماه تعیین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که این امر در ایجاد پویایی و تسریع در صدور مجوزهای موردنیاز سرمایه‌گذاران نسبت به قبل بسیار مؤثر بوده است.

 راضی جلالی به کسب رتبه اول استان خوزستان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اضافه کرد: حجم سرمایه‌گذاری در ۱۴ طرح مصوب سرمایه‌گذاری خارجی استان مبلغ ۹۷۰ میلیون دلار بوده که این مبلغ معادل ۱۷/۵ درصد کل سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در سطح کشور است.

 وی گفت: با سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر و بهبهان، شاهد اشتغال بیش از دو هزار نفر در استان هستیم.

 راضی جلالی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های مستمر در آینده شاهد توسعه بیشتر سرمایه‌گذاری‌های داخلی، خارجی و افزایش میزان اشتغال در استان و جلوگیری از مهاجرت افراد بومی به خارج از استان خواهیم بود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از