حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
یادداشت؛

ایران در قله اقتدار است

ایران در قله اقتدار است

امروز انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم فشارهای خارجی و در بعضی موارد نامهربانی‌ها و نفاق داخلی با اقتدار کامل ماندگار شد، و به طور شگفت آسیب‌ها را ترمیم کرد و همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان کردند در نزدیکی قله ایستاده‌ایم.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ عباس فلاحی کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی در یادداشتی نوشت: امروز انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم فشارهای خارجی در بعضی موارد نامهربانی‌ها و نفاق داخلی با اقتدار کامل ماندگار شد، و به طور شگفت آسیب‌ها را ترمیم کرد و همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان کردند در نزدیکی قله ایستاده‌ایم.

عمر انقلاب اسلامی را می‌توان به چهار دوره تقسیم کرد: بعد از پیروزی و استقرار حکومت اسلامی، بعد از اتمام جنگ هشت سال دفاع مقدس، بعد از پشت سر گذاشتن فتنه‌های داخلی با هدایت استکبار جهانی و بعد از تحقق وعده صادق که امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها از لحاظ نظامی، بلکه دیپلماسی، وحدت نیروهای نظامی با هیچ زمانی قابل‌قیاس نیست .

گرچه ایران اسلامی در ۳۰۰ سال اخیر با هیچ کشوری، شروع‌کننده جنگ نبوده؛ اما در دوران انقلاب اسلامی هر کشوری قصد تعدی داشت جواب مناسب دریافت کرده است که در همین راستا وعده صادق مقتدرترین اقدام بود.

در ایران عزیز در ۲۵۰ سال گذشته برای بار اول بود که عالی‌ترین مقام نظام اسلامی به هنگام وصول نامه رئیس‌جمهور مغرور آمریکا بیان کردند «من رئیس‌جمهور آن کشور را به رسمیت نمی‌شناسم و نیازی به جواب نامه ایشان نیست.» 

شاید مهم‌ترین سؤالی که مطرح می‌شود این است که علت ماندگاری این نظام مقدس با این اقتدار در مقابل این همه هجمه چیست؟

در ذیل به اختصار به آن‌ها اشاره می‌شود:

۱- انتخاب شایسته مقام معظم رهبری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بعد از امام

۲- در انقلاب‌های دیگر هدف از قیام سرنگونی یک طاغوت بود و آنچه جایگزین آن می‌شود، طاغوت دیگری خواهد بود، ولی انقلاب اسلامی هدفش تعالی و رشد همه‌جانبه انسانی بود.

۳- هیچ انقلابی مانند انقلاب اسلامی ایران مورد قبول علمای اسلامی و مراجع دینی نبوده به‌طوری که از لحاظ اظهارنظرکردن، تأییدکردن، همراهی‌کردن بی‌نظیر بوده است که بیانگر معنوی بودن این انقلاب است.

۴- معمولاً در دیگر انقلاب‌ها با رفتن رهبر فردی که به صدارت می‌رسد در مذّمت و سرزنش رهبر قبلی می‌گوید، درصورتی‌که در ایران اسلامی، مقام معظم رهبری دائماً می‌فرمایید: این انقلاب مدیون رهبری امام خمینی (ره) بوده و حتی به تمثال مبارک امام هم احترام می‌گذارند.

۵- مردمی‌بودن انقلاب باعث شده بحران‌های سیاسی، اجتماعی، و هجمه‌های خارجی با حضور مردم در صحنه حل شود .

۶- کارآمدی این نظام به قول حضرت امام (ره): در اکثر زمینه‌های که این نظام شعار داده است، پیروز شده و در هیچ زمینه‌ای مغلوب و شکست‌خورده نیست. نظام محوری اسلامی در همه‌پرسی فروردین ۱۳۵۸ با رأی قاطع مردم تصویب شده است و قطعاً تا ظهور امام زمان (عج) باقی خواهد ماند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از