حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403

شور ماه مهر در بازار لوازم‌التحریر دزفول

شور ماه مهر در بازار لوازم‌التحریر دزفول

با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید، بازار حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد و خانواده‌ها برای تهیه نوشت‌افزار مورد نیاز خود به فروشگاه‌های مختلف سر می‌زنند.

 

به گزارش رهیاب، با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید، بازار حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد و خانواده‌ها برای تهیه نوشت‌افزار مورد نیاز خود به فروشگاه‌های مختلف سر می‌زنند.

 

به همین مناسبت بازار نوشت‌افرازها داغ شده و پس از گذشت یک سال مجدد رونق گرفته است. البته در کنار تردد خانواده‌ها در فروشگاه‌های نوشت‌افزار، بساط دست‌فروش‌ها نیز رواج یافته است.

 

به یکی از فروشگاه‌های عرضه لوازم التحریر شهرستان دزفول رفتیم که اینجا هم غالب طرح دفتر‌ها بر اساس برنامه‌های کارتونی خارجی بوده که رنگ و لعاب بیشتری دارند. فروشنده جوان می‌گوید: فروش تا به امروز رضایت‌بخش بوده، اما در روز‌های پایانی شهریور مردم استقبال بهتری از این بازار دارند. دانش‌آموزان بیشتر به ظاهر نوشت‌افزارها نگاه کرده و هر محصولی که به چشمشان زیباتر باشد را خریداری می‌کنند، از این رو بیشتر اجناس موجود در بازار از برند‌های خارجی تشکیل می‌شود و اغلب وارداتی هستند.

 

وی گفت: برای برخی افراد، کیفیت اجناس مهم‌تر از قیمت است و برخی به دنبال قیمت مناسب هستند تا کیفیت اجناس که با توجه به درآمد پایین برخی خانواده‌ها این موضوع امری طبیعی است.

 

در این میان با مادری که همراه دو فرزند خود به خرید آمده بود برخورد کردیم. از او خواستیم نظر خود را به ما بگوید. این مادر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نظارتی بر قیمت‌ها نیست، هر فروشگاه یک قیمت گذاری می‌کند. با توجه به وضعیت معیشتی مردم نیاز است دستگاه‌های نظارتی بیشتر بر بازار کنترل کنند تا به قشر پایین جامعه ضربه وارد نشود.

 

در پایان گزارش به این نکته هم باید توجه کرد که یکی از موضوعاتی که باید مد نظر وزارت صمت به عنوان متولی نظارت و کنترل بازار و نیز دیگر متولیان اداری و فرهنگی- آموزشی باشد این است که سه موضوع نوشت‌افزار، اسباب‌بازی و پوشاک را نه به عنوان یک کالا بلکه به عنوان عناصر هویت‌بخش کودکان آینده‌ساز کشورمان باید دید.

 پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از