حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر مطرح کرد:

بازطراحی شاسی دروگر نیشکر

بازطراحی شاسی دروگر نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر گفت: با تلاش متخصصان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و باهدف غلبه بر تحریم‌ها، شاسی دروگر نیشکر «هاروستر» در شرکت راصد صنعت توسعه بازطراحی و ساخته شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از شرکت توسعه نیشکر؛ عبدعلی ناصری اظهار کرد: دروگر نیشکر که نقشی کلیدی در برداشت مزارع نیشکری دارد، پیش‌ از این ساخت آن انحصاراً در دست کشورهای خارجی بوده است.

وی افزود: با تلاش متخصصان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و باهدف غلبه بر تحریم‌ها، شاسی دروگر نیشکر «هاروستر» در شرکت راصد صنعت توسعه بازطراحی و ساخته شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: کشاورزی پایدار، علم‌محور و مبتنی بر محیط‌زیست در کنار تولید و ایجاد اشتغال از ویژگی‌های مهم نیشکر می‌باشد که ساخت این دستگاه نمونه‌ای از این اقدامات است.

 در ادامه محمد جمشیدی اظهار کرد : تهیه نقشه‌های دقیق ساخت، مونتاژ مجازی بخش‌های مختلف در نرم‌افزارهای تخصصی، تحلیل‌های تخصصی تنش‌های مکانیکی و ملاحظات متالورژیکی از جمله اقداماتی است که برای اطمینان از کیفیت و کارایی این شاسی دروگر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت راصد صنعت توسعه افزود: در ساختار این شاسی از فولادهای آلیاژی باکیفیت مانند MO۴۰ و CK۴۵، همچنین از فولادهای St۵۲ و St۳۷ استفاده شده و وزن کلی آن حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است؛ استفاده از این فولادها، استحکام و مقاومت شاسی را در برابر تنش‌های عملیاتی و کارکردی افزایش می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از