حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
باغ‌موزه دفاع مقدس نماد هویت ملی است
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان:

باغ‌موزه دفاع مقدس نماد هویت ملی است

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: این موزه که نماد فرهنگی و هویتی ما نیز هست به همه کشور تعلق دارد، چون در زمان جنگ شاهد حضور رزمندگان سراسر کشور و شهادت بسیاری از آن‌ها در این خاک مقدس بودیم.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ هفتمین نشست قرارگاه سازندگی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان به ریاست سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و با حضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، سردار عبدالرضا مرادحاجتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر مدیران ارشد استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در ساختمان مهندسی موزه دفاع مقدس واقع در پارک شهروند اهواز برگزار شد.

سردار حسن شاهوارپور ضمن تقدیر از سردار عبدالرضا مرادحاجتی بابت ارائه گزارش و اقدامات انجام‌شده در موزه اظهار کرد: خدا را شاکرم که این طرح با اعتبارات جدید در حال فعالیت است؛ اما واقعیت این است که از زمان کلنگ‌زنی تاکنون پیشرفت طرح به حد مطلوب نرسیده و این برای استانی که پایتخت دفاع مقدس است، خوشایند نیست.

وی با تأکید بر این‌که موزه دفاع مقدس استان، اعتبار فرهنگی و هویت حماسی استان است افزود: برای بهره‌برداری لازم از این فضا نیاز است که محوطه‌ای آماده شود تا بتوانیم نسل امروز را نسبت به جنگ و محتویات آن آشنا کنیم و حتی ادارات را نیز در این فضا قرار دهیم که پس از تأثیرپذیری، بیشتر و بهتر با این مرکز ارتباط بگیرند و کمک کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: واقعیت این است که این موزه که نماد فرهنگی و هویتی ما نیز هست به همه کشور تعلق دارد، چون در زمان جنگ شاهد حضور رزمندگان سراسر کشور و شهادت بسیاری از آن‌ها در این خاک مقدس بودیم.

سردار شاهوارپور عنوان کرد: تا زمان گشایش فاز یک، نیاز است که دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان دولت و حتی پاسداران جوان که با جنگ بیگانه‌اند را در محوطه‌ای طراحی‌شده در موزه قرار دهیم تا درک بهتری از دوران حماسه و جهاد پیدا کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از