حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
با آری ملت ایران در دروازدهم 1358؛

بت‌های نظام سلطنتی در هم شکست

بت‌های نظام سلطنتی در هم شکست

ملت ایران با لبیک به دعوت امام خمینی در همه پرسی دوازدهم فروردین برگ زرین دیگری در تاریخ ایران اسلامی را به ثبت رساندند تا بت‌های نظام دو هزار و ۵۰۰ سال سلطنتی برا همیشه درهم شکند.

  به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، برگزاری رفراندوم تعیین نوع حکومت پس از گذشت حدود ۵۰ روز از پیروزی ملت ایران برابر استبداد و استعمار، موجب سرور مردم و تعجب جامعه جهانی شد.

ملت ایران با لبیک به دعوت امام خمینی در روزهای دهم و یازدهم فروردین برای اولین بار طعم انتخابات آزاد را در عمر سیاسی خود چشید و در این همه‌پرسی با پاسخ ۹۸ درصدی به برقراری حکومت جمهوری اسلامی رأی آری دادند تا این روزها برگ زرین دیگری در تاریخ ایران اسلامی باشد و پس از دو هزار و ۵۰۰ سال نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یابد.

 از این‌ رو رویداد دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ سند  آزادی و استقلال ملت آزاده‌ایست که برای دستیابی به آرمان‌ مقدس خود با استقامتی خستگی‌ناپذیر و به برکت خون شهیدان، نور امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت و فریاد توفنده مردمانی شد که با نام خدا به پا خواسته و با مجاهدت و ایثار خود، ضمن نفی استبداد و استکبار، به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی قاطعانه رأی «آری» دادند.

این روز عصاره یک تاریخ سراسر شهادت و تبلور عشق، آرمان، اسلام‌خواهی، حق‌پرستی و استکبارستیزی است که معمار کبیر انقلاب اسلامی، روز امامت امت، روز فتح ملت و نخستین حکومت الله و از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی و ملی نامیدند.

پیام تاریخی امام خمینی پس از ارائه نتایج همه‌پرسی و اعلام رسمی جمهوری اسلامی در ایران است که صبحگاه ۱۲ فروردین را از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی نامیدند: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می‌گویم. من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم. به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندومی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق‌ها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و پرهیزانه طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن کنند.

مبارک باد بر شما روزی که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنج‌های طاقت‌فرسا، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پای درآوردید، و با رأی قاطع به جمهوری اسلامی، حکومت عدل الهی را اعلام نمودید. حکومتی که در آن، جمیع اقشار ملت با یک‌چشم دیده می‌شوند و نور عدالت الهی بر همه‌وهمه به یک‌طور می‌تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه‌کس به یکسان می‌بارد.

مبارک باد بر شما روزی که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود می‌رسند. طاغوت دفن شد و طغیان و سرکشی به دنبال او دفن می‌شود. اینک شمایید که باید مقدرات خود را به دست بگیرید و مجال به فرصت‌طلبان ندهید، و باقدرت الهی که مظهر آن جماعت است، قدم‌های بعدی را بردارید، و با فرستادن طبقه فاضله و امنای خود در مجلس مؤسسان، قانون اساسی جمهوری اسلامی را به تصویب برسانید، و همان‌طور که با عشق و علاقه به جمهوری اسلامی رأی دادید، به امنای امت رأی دهید تا مجالی برای بداندیشان نماند.

صبحگاه ۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت الله است - از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فروریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربسته و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به‌جای آن نشست.

من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است، این چند روز آخر عمر را می‌گذرانم و از ملت انتظار آن دارم که با تمام قوا از اسلام و جمهوری اسلامی پاسداری کنند. از خداوند تعالی عظمت و استقلال کشور و امت اسلامی را خواستارم.

 روح‌الله الموسوی الخمینی

ملت ایران در این روز با نقش‌آفرینی در شکل‌گیری جمهوری اسلامی نه‌ تنها سرنوشت خود را تعیین کردند؛ بلکه به شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» عینیت بخشیدند و امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت که آنان نیز می‌توانند بعد از قرن‌ها رنج و درد، جلوه‌ای از وعده خداوند تبارک‌ و تعالی را ببینند. همان وعده پیروزی مستضعفان بر مستکبران را که کتاب وحی آن را نوید می‌دهد.

انقلاب اسلامی با ظاهر ساختن باطن خبیث شرق و غرب و شکست آنان بار دیگر هوشیاری و عزت را به امت اسلام بازگرداند. گرایش هر چه بیشتر مردم به اسلام در عصر حاضر نشان داد و از ظلمت جهالت از بشریت دور گشته است.

امروز دورنمای صدور انقلاب اسلامی را در جهان مستضعفان و مظلومان پیش از پیش می‌بینیم و جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده در حال گسترش است، امیدبخش آتیه روشن است و وعده خداوند تعالی را نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند گویی جهان مهیا می‌شود برای طلوع آفتاب ولایت از افق کعبه آمال محرومان و حکومت مستضعفان و پس از چهل‌وپنج سال همچنان«جمهوری اسلامی» به‌عنوان یکی از ماندنی‌ترین روزهای تاریخی این سرزمین گرامی داشته می‌شود؛ جمهوری اسلامی همان درختی که خون هزاران شهید برای قدکشیدن آن ریخته شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از