حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل گمرک اهواز مطرح کرد:

برقراری تجارت در ایام اربعین از مرز چذابه

برقراری تجارت در ایام اربعین از مرز چذابه

مدیرکل گمرک اهواز گفت: فعالیت تجاری در ایام اربعین از مرز چذابه با توافق عراق تا زمان اجازه تردد از طرف ایران همچنان برقرار خواهد بود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل گمرک اهواز؛ بهروز قره‌بیگی در نشست مشترک اعضای ستاد اربعین دو کشور ایران و عراق در مرز چذابه اظهار کرد: تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مرز چذابه و تعاملات مشترک بین عراق و استان خوزستان مورد تأکید مسئولان دو طرف است.

 وی افزود: فعالیت تجاری در ایام اربعین از مرز چذابه با توافق عراق تا زمان اجازه تردد از طرف ایران همچنان برقرار خواهد بود.

 مدیرکل گمرک اهواز با بیان اینکه از جمله موارد مهم دیگر صدور دستور خروج موقت خودروهای حامل زائران حسینی است که به دفتر صادرات و نمایندگی وزارت خارجه منعکس شد گفت: با این دستورالعمل خودروهای ایرانی یا خارجی حامل زائران حسینی با موافقت عراق امکان تردد از مرز چذابه را دارند.

 قره‌بیگی ادامه داد: یکی از درخواست‌های عراق تشدید نظارت و بازرسی از زائران در مرز برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به این کشور بوده است.

 وی گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی از سوی عراق برای تردد زائران اربعین حسینی و تداوم تجارت در این ایام از مرز چذابه وجود دارد.

 مرزهای چذابه و شلمچه دو گذرگاه مرزی خوزستان است که در ایام اربعین حسینی هزاران زائر از سراسر کشور از این دو پایانه عبور می‌کنند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از