حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
برکات و ثمرات هفته وحدت بررسی شود
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

برکات و ثمرات هفته وحدت بررسی شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هفته وحدت، با حدود ۴۶ سال سابقه، نیازمند بررسی دقیق است تا ثمرات، برکات و همچنین موانع و خطرات آن شناسایی شود تحلیل این موضوع می‌تواند راهکارهای برای تقویت همبستگی مسلمانان باشد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ آیت‌الله محسن حیدری صبح امروز دوشنبه در یک‌صد و پنجاه و هفتمین جلسه صحن شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز ضمن تبریک هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته وحدت از دوازدهم ربیع‌الاول آغاز و تا هفدهم ربیع‌الاول ادامه دارد. امروز به روایت اهل‌سنت ولادت پیامبر (ص) است که از اول انقلاب در سطح کشور مطرح شد و امواج جهانی به خود گرفت.

 وی با بیان اینکه اندیشه هفته وحدت به قبل از انقلاب بر می‌گردد، افزود: این موضوع برای اولین‌بار از فکر ناب مقام معظم رهبری، زمانی که در سیستان و بلوچستان به‌عنوان روحانی مبارز فعالیت داشتند، برخاسته است.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هفته وحدت که حدود ۴۶ سال از عمرش می‌گذرد باید بازبینی شود که چه ثمرات و برکات و چه موانع یا خطراتی داشته است.

 به گفته آیت‌الله حیدری، مناسبت‌های دینی فرصت‌های خوبی برای این است که ما شخصیت‌های مقدس، در رأس آن پیامبر (ص) را بهتر بشناسیم که بهترین منبع معرفت قرآن شریف است.

 وی، پیغمبر اسلام را تجلی‌گاه رحمت الهی خواند و افزود: خداوند رحیم است و به‌تبع آن پیغمبر تجلی‌گاه این رحمت است.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حق‌الناس مهم‌تر از هر چیز است، بیان کرد: اگر حق‌الناس گردن شخصی باشد امکان‌بخشش آن نیست، برخی گناهان بخشودنی است؛ اما حق‌الناس را خداوند. به صاحبش واگذار می‌کند.

 آیت‌الله حیدری ادامه داد: جبران حقوق مردم فوق‌العاده اهمیت دارد، گاهی فرد به یک شخص بدهکار است؛ اما اگر بدهکار مردم یک روستا، شهر، استان و کشور باشد آن وقت بد است؛ لذا افرادی که متصدی مسئولیت اجتماعی می‌شوند همیشه باید فکر روز قیامت باشند.

 وی با بیان اینکه هر شب باید اعمال خود را محاسبه کنیم که چقدر بدهکار مردم هستیم، تصریح کرد: مبادا فرصت از دست برود و نتوانیم آن را جبران کنیم.

 آیت‌الله حیدری خطاب به اعضای شورای شهر اهواز، گفت: کمتر از یک سال برای خدمت‌کردن در شورای شهر دارید؛ لذا در این مدت فرصت دارید و می‌توانید جبران کنید، پس از آن دیگر نمی‌توانید.

 وی با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: باید از سیره شهدا درس بگیریم و یاد بگیریم از مسیر شهدا منحرف نشویم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از