حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
برگزاری بیش‌از ۱۰ رویداد فرهنگی در اربعین
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

برگزاری بیش‌از ۱۰ رویداد فرهنگی در اربعین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: زبانِ هنر مهم‌ترین راه انتقال حماسه عظیم اربعین حسینی است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مجید منادی روز یک‌شنبه در حاشیه رونمایی از پوستر نخستین سوگوار خوشنویسی «ناله نی» که در موکب هنر و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مرز چذابه برگزار شد اظهار کرد: زبانِ هنر مهم‌ترین راه انتقال حماسه عظیم اربعین حسینی است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، گردهمایی بزرگ اربعین، به یک جریان کارآمد برای به تصویر کشیدن تمدن نوین اسلامی مُبدل شده و در این بین زبانِ هنر را می‌توان مهم‌ترین راه انتقال این رویداد عظیم برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه با اشاره به حضور پرشور هنرمندان خوزستانی در مرزهای شلمچه و چذابه و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای زائران اربعین حسینی گفت: برخی اجراهای هنری و رویدادها در محیط پایانه مرزی، برخی در محل موکب‌ها و بعضی دیگر در شهرستان‌ها بوده است.

منادی با اشاره به برگزاری رویداد ملی «اشک سرخ» گفت: این رویداد با موضوع تئاتر خیابانی، تئاتر میدانی و تعزیه برگزار شد که بیش از ۱۶ اثر از استان‌های مختلف به اجرای برنامه پرداختند.

وی افزود: همچنین رویداد «آواها و نغمه‌های حسینی و عاشورایی» نیز به این مناسبت برگزار شد که به مساله رویدادها، آئین‌ها، نغمه‌ها و آواهای عاشورایی مختلف اقوام و شهرستان‌ها پرداخت.

وی رویداد هنرهای تجسمی کربلا طریق الاقصی را از دیگر برنامه ایام اربعین عنوان و تصریح کرد: این رویداد با استقبال چشمگیر هنرمندان مواجه شد و همچنان نیز در مرز چذابه در حال برگزاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایت‌گری خبرنگاران خوزستانی از پیاده‌روی عظیم اربعین گفت: باتوجه به اینکه اربعین عظیم‌ترین کنگره، نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل دنیا است ضرورت بازتاب رسانه‌ای آن همواره ضروری احساس است لذا اعزام روزانه خبرنگاران و عکاسان به مرز چذابه یکی از برنامه‌های اصلی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بود.

به گفته این مقام مسئول، هشتمین همایش آستان جانان، ۱۰ روز زندگی با اهل بیت کربلا «در قالب کتابخوانی، قصه گویی و نقاشی ویژه»، توزیع کتاب بین کودکان و زیارت شهدا «توزیع عکس شهدا زیارت به نیابت از شهید منظور» از دیگر برنامه‌های برگزار شده از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ایام اربعین بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: همچنین چهارمین سوگواره رسانه‌ای اربعین حسینی با موضوع تولیدات آثار رسانه‌ای و با رویکرد اربعین نیز در حال برگزاری است که تا چند روز پس از اربعین آثار دریافت، پس از آن داوری و اختتامیه برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از