حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
به یاد قاسم بن حسن(ع) در محرم؛

برگزاری سوگواری دانش‌آموزی «احلی من العسل» در اهواز

سوگواری دانش‌آموزی «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور و با حضور پرشور نوجوانان امام حسینی و به یاد قاسم بن حسن(ع) در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محرم که می‌رسد حزن عزای سید و سالار سیدالشهدا و یاران باوفایش بر دل‌های عاشقان سنگینی کرده و هر کس تلاش می‌کند تا به شیوه‌ای ارادت خود را به آستان این بارگاه ملکوتی نشان دهد. 

عزاداران حسینی، هر کدام به شیوه‌ای، عشق و ارادت قلبی خود را به سرور و سالار شهیدان نشان می‌دهند. عاشقان و دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عشق و ارادت خود را در گوشه و کنار این استان با اجرای تعزیه خوانی، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، مراسم دسته روی و سینه زنی ابراز می‌کنند. 

عشق به اباعبدالله الحسین علیه السلام نسل به نسل منتقل و هر روز حرارتش در قلب مؤمنين دروازه تشیع شعله‌ورتر می‌شود و شور حسینی در مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با سیاه پوش کردن هر کوی و برزن، برافراشتن پرچم‌ها و بیرق سیاه به یاد مظلومیت امام حسین و خاندانش در کوچه‌ها و خیابان از روز‌های قبل محرم نمایان است.

در این میان کودکان خوزستانی در پایتخت موکب‌ها با سبقت از بزرگترهایشان، مواکبی بی‌آلایش و بی‌ریا  برای تدارک پذیرایی از عزاداران اباعبدالله الحسین راه‌اندازی کرده‌اند که حال‌وهوای دیگری به شهر داده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از