حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
در آستانه برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان؛

بزرگداشت شهدا عمل به جهاد تبیین است

بزرگداشت شهدا عمل به جهاد تبیین است

استاندار خوزستان گفت: برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا راهکاری برای جهاد تبیین است که بر حفظ آن اهتمام داریم چرا که جوانی که در مسیر شهادت قرار گیرد فریب دشمن را نمی‌خورد.

علی‌اکبر حسینی محراب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: در آستانه برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان قرار داریم، هم‌افزایی خوبی بین مجموعه استانی صورت‌ گرفته تا کنگره در مقیاس ملی برگزار می‌شود چرا که خوزستان دارای شهدای ملی است و اکثر شهدا در این استان به شهادت رسیده‌اند.

 وی افزود: امیدوارم در کنگره‌ای که میزبان خانواده شهدا هستیم بتوانیم با توجه به اینکه رهبر انقلاب از خوزستان به‌عنوان مظهر تجلی شهدای کشور یاد کرده‌اند، دین خودمان را به خانواده شهدا ادا کنیم.

 استاندار خوزستان با بیان اینکه این کنگره قرار است طی دو روز در اهواز برگزار شود و یک سخنران محوری دارد که احتمالاً یکی از رؤسای سه قوه باشد، گفت: شهدا یکی از بزرگ‌ترین الگوهای ما در زندگی‌مان بودند، باید برای نسل جوان و نوجوان ما نیز خوب تبیین شوند تا به دنبال الگوهای تازه و دروغین که در شبکه‌های مجازی غربی‌ها برای ما می‌سازند، قرار نگیرند.

 حسینی محراب بیان کرد: الگوهای زنده ما شهید بهنام محمدی، شهید حسین فهمیده، شهید بقایی، شهید علی هاشمی، شهید علی دقایقی و شهدایی مانند حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس هستند؛ شهدایی که ما داریم همه می‌توانند الگوی جامعه ما باشند و این الگوها تأثیرگذار و انسان‌ساز هستند.

 وی بر اینکه زمان برگزاری کنگره باید فضای شهر رنگ جهاد و شهادت بگیرد تأکید کرد و افزود: از همه دستگاه‌ها انتظار می‌رود همچون شهرداری اهواز در برگزاری دومین کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان همراهی کنند، در واقع همه باید احساس میزبانی و متولی بودن را داشته باشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امید است با اجرای این کنگره بتوانیم نقش هدایتی شهدا را برای جامعه تبیین و به نسل جدید معرفی کنیم و با برگزاری این کنگره عظیم یاد شهدا را که حق زیادی بر گردن ما دارند به شکل شایسته‌ای پاس بداریم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از