حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
در گفتگوی تفصیلی با رهیاب؛

بسیج دانش آموزی میعادگاه دفاع از انقلاب اسلامی

بسیج دانش آموزی میعادگاه دفاع از انقلاب اسلامی

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان گفت: بسیج دانش آموزی در دوران دفاع مقدس رسالت خویش را که همان دفاع از کشور بود به خوبی به انجام رسانید و امروز نیز به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

ستوان یکم پاسدار محمد حسن حسینی نیک در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار رهیاب اظهار کرد: بسیج دانش آموزی یکی از ارکان اصلی و محوری بسیج است، به گونه ای که اگر تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی را ورق بزنیم خواهیم دید که برگ‌های زرینی از این تاریخ به نام دانش آموزانی رقم خورده است که به عنوان بسیجی و برای دفاع از کیان و هستی جامعه اسلامی و گوش به فرمان ولی فقیه زمان، خمینی کبیر(ره) به میدان های جنگ نابرابر با دشمن بعثی رفتند و عاشقانه ترین سرود هستی بخش را خواندند و درس بزرگی را در دفتر تاریخ به یادگار نهادند.

 

وی با بیان اینکه مصادیق جنگ نرم جلوه‌های تازه‌تری به خود گرفته است،افزود: در این راستا گردانندگان این تهاجم که اهداف ویژه‌ای را برای مقاصد خود دنبال می کنند، جامعه دانش آموزی کشور را هدف گرفته‌اند. بنابراین می‌توان گفت مدارس در سراسر کشور در تیررس تهاجمات دشمن قرار دارند.

 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان گفت: در این بازه زمانی که دشمن به جنگ فرهنگی آمده و باید اسلحه‌های دوران دفاع مقدس را به قلم درس و بحث تبدیل کرده و از این طریق از کشور و آرمان‌های آن دفاع کرد، بسیج دانش آموزی با تمام توان در مقابله با هجمه نرم دشمن پا به میدان گذاشته است.

 

حسینی نیک با بیان اینکه بسیج دانش آموزی همزمان با صدور فرمان امام خميني در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ مبني بر تشكيل بسيج مستضعفين، به صورت خودجوش بسیج مدارس درکنار بسیج مردمی شكل گرفت، گفت: اما باتوجه به اینکه روزهشتم آبان ماه در کشورمان یادبود شهادت نوجوانی است که در ۱۳ سالگی قله های رفیع و متعالی انسانیت را پیمود و درس های بزرگی از آزادگی و آزادمنشی را برای جهانیان به یادگار گذاشت، هفته بسیج دانش آموزی همزمان با سالروز شهادت شهید فهمیده آغاز می شود.

 

وی ادامه داد: شهید فهمیده یکی از هزاران دانش آموز بسیجی دوران باشکوه دفاع مقدس است که با نثار خون پاک خویش بر طراوت و سرخی خون سایر شهدای انقلاب اسلامی افزودند و امروز به عنوان الگوی مناسبی برای دانش آموزان مطرح هستند.

 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان اضافه کرد: بسیج دانش آموزی از جمله ثمرات مفید شجره طیبه ای است که در دوران دفاع مقدس به نام بسیج ظهور یافت و همچنان انقلاب اسلامی را از برکات و ثمرات خود بهره مند ساخت، با این حال به نظر می رسد که تقویت سازمان بسیج دانش آموزی می تواند به تقویت تمامی ارکان بسیج بینجامد، چرا که زیر ساخت اصلی بسیج در کشورمان از بسیج دانش آموزی می گذرد و اگر این نهاد انقلابی بیش از پیش با بنیه و قوی باشد خود به خود سایر شاخه های بسیج نیز قوی می شوند.

 


وی با بیان اینکه در مرور تاریخ انقلاب اسلامی خواهیم دید که جوانان و نوجوانان دانش آموز در به ثمر رسیدن نهال نوپای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته و تعیین کننده ای داشته اند،عنوان کرد: امروز بسیج دانش آموزی استان خوزستان با بیش از ۳۳ هزار عضو بسیجی، يک نهاد آموزشي است که با برنامه هاي مدون و ايجاد پايگاه هاي علمي سعي داشته گام مؤثري در ارتقاي توان علمي دانش آموزان داشته باشد.

 

حسینی نیک گفت: از آنجا که عشق و شور، طراوت و پاکی، شجاعت و سرسختی، عدالت خواهی و استقلال طلبی، ایثار و از خود گذشتگی از جمله ویژگیهای برجسته و ارزنده ای است که سراسر وجود یک دانش آموز بسیجی است.آماده به کارترين جوانان نیز در مدارس در راه اهداف عالي اين ملت و براي کمال رساندن و به خوشبختي رساندن کشور، جمع شده اند تا به عنوان يک مجموعه عظيم و منسجم، آگاه، متعهد، بصير و بيناي به مسائل کشور و به نياز ملت، تبديل شوند؛ مجموعه اي که دشمن را بيمناک، و دوستان را اميدوار و خاطر جمع مي کند.

 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان تصریح کرد: بسیج دانش آموزی در دوران دفاع مقدس رسالت خویش را که همان دفاع از کشور بود به خوبی به انجام رسانید و امروز نیز به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و علمی و فن آوری نقش آفرین است، امروز دوران پیشرفت های علمی و به دست آوردن فن آوری های روز جهانی است که یک دانش آموز بسیجی به این سمت و سو هدایت می شود.

 


وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «نوجوانی دوره ای است که برای رقم زدن آینده هر فرد نقش حساس و تعیین کننده ای دارد و کسانی که به این رشد معنوی، علمی و فکری و کارآیی و قوت جسمی برسند آینده درخشانی را برای خود تضمین خواهند کرد، افزود: بسیج دانش آموزی یک نهاد ارزشی و انسان ساز است که به برکت انقلاب اسلامی به کانونی برای تربیت نسل آینده با تفکر بسیجی تبدیل شده است.

 


حسینی نیک ادامه داد: دراین سال‌ها سازمان بسیج دانش آموزی با همکاری آموزش‌ وپرورش با ارائه برنامه های سازمان یافته، موفق شده تا الگویی مناسب برای نسل نوجوان ترسیم شود و همواره درراستای بصیرت افزایی به منظورخنثی سازی توطئه ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن حرکت کرده تا دانش آموزان را با روحیه انقلابی و ملی در راه دفاع از ارزش ها سوق دهد.

 


وی گفت: طرح تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس این استان با رویکرد تفکر بسیجی و بصیرت افزایی درحال اجرا است.

 


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این بیانیه که به عنوان نقشه راه انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی دوم انقلاب اسلامی است برای تبیین در بین جامعه هدف آموزش و پرورش در مدارس خوزستان اجرایی شده است.

 


حسینی نیک با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب دراین بیانیه به نقش بی‌بدیل جوانان، عنوان کرد: تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب برای دانش آموزان دردستور کاری مدارس استان خوزستان قراردارد.

 


وی بیان داشت:همزمان با هفته بسیج برنامه های مختلفی برای آشنایی دانش آموزان خوزستانی با تفکر بسیجی و نقش بسیجیان در بیانیه گام دوم انقلاب درفضای مجازی مدارس درحال اجراست.

 


مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان دربخش دیگر این گفتگو به تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی پرداخت و عنوان کرد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی دانش آموزان به عنوان قشر موثر جامعه با آرمان های امام راحل، نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدا و همچنین تقویت حرکت فرهنگی و تربیتی بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه برای این هفته در نظر گرفته است.

 

حسینی نیک بیان کرد: ابتدای هفته مصادف با شهادت شهید حسین فهمیده است، پرچمدار نوجوانی که در دفاع مقدس نقش آفرینی کرد. اگر بخواهیم نکته بارز مکتب این شهید را در این نسل ببینیم، شهید علی لندی را می توانیم به عنوان ادامه دهنده مکتب این شهدا نام ببریم.

 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با جانفشانی درعرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش مهم و موثر خود را در دفاع از ارزش‌های انقلاب نشان دادند، گفت: از دیگر مباحثی که امسال هدف قرار دارد و به جدیت پیگیری می‌شود، تحقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر به‌کارگیری و غنی سازی اوقات دانش آموزان در شناسایی، هدایت و به‌کارگیری قابلیت‌ها، توانمندی‌ها، تجربیات و تخصص دانش آموزان، افزایش دلبستگی آنها به فضای آموزشی، مشارکت دانش آموزان در حفظ و نگهداری فضای گروهی و آموزشی و آشنایی دانش آموزان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی وجهادی است.


مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان با تأکید بر لزوم جهاد تبیین برای آگاه کردن نسل جوان و نوجوان از برنامه‌های مخرب دشمنان گفت: باید با جهاد تبیین ذهن این نسل را نسبت به توطئه‌های دشمن آگاه و تلاش کنیم با بصیرت‌افزایی و روشنگری آنها را از دامن‌هایی که دشمن برای آنها پهن کرده دور سازیم.


وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات تقریبی، بیش از ۳ هزار دانش آموز شهید در سطح استان داریم که از افتخارات بسیج دانش آموزی هستند، ادامه داد: آنچه که پیش از انقلاب شروع شد، این است که پیام اصلی هفته بسیج دانش آموزی، استکبارستیزی و مبارزه با زیاده خواهی ابرقدرتها است که آمریکا نماد این استکبار است. ریشه های پیام هفته بسیج دانش آموزی در روز ۱۳ آبان مشاهده می شود که دانش آموزان در سال ۵۷ با تعطیل کردن مدارس و حرکت به سمت دانشگاه تهران راهپیمایی کردند که در نهایت مزدوران شاهنشاهی صدها نفر از این دانش آموزان را به خاک و خون کشاندند.


مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خوزستان گفت: بسیج دانش‌آموزی به عنوان یکی از تشکل‌های فعال در تربیت جوانان نسل آینده برنامه‌های بسیار مناسبی در سالگرد شهید فهمیده به عنوان الگوی ایثار و شهادت همچنین از تاریخ ۶ آبان تا ۱۳ آبان که روز مقابله با استکبار و استکبار‌ستیزی تدوین کرده است.


حسینی نیک با اشاره به تشریح برنامه های این هفته گفت: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در قالب طرح لاله‌های روشن، تجلیل از فرزندان شهید مدافع حرم و برگزاری یادواره به یاد پدران آنها، دیدار با خانواده‌های شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، برگزاری دوره تربیتی خادمی شهدا ویژه دانش‌آموزان در اهواز برای آشنایی با سبک و سیره شهدا از برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی است.


رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خوزستان عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته برگزاری همایش نوقلمان نویسندگان حوزه دفاع مقدس، پویش ایران قوی، پویش فریاد عروسک ها به یاد کودکان غزه‌، نامه دانش‌آموزان خوزستانی به دانش‌آموزان فلسطین‌، اجرای گروه‌های سرود در مدارس، توزیع نوشت‌افزار ایرانی بین دانش‌آموزان نیازمند استان‌، نام‌گذاری تعدادی از کلاس‌های درسی به نام شهدای دانش‌آموزی و نصب وصیت‌نامه شهدای دانش‌آموز در مدرسه از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته است.


وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم این هفته برگزاری همایش بزرگ بسیجیان دختران در سراسر استان خوزستان، غباررویی مزار شهدا توسط دانش‌آموزان، برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت، برگزاری مسابقات بسیج دانش‌آموزی، برگزاری صبحگاه دانش‌آموزی از برنامه‌های اجرایی این هفته است.


انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از