حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
فرمانده سپاه خوزستان؛

بسیج؛ عصاره تلاش مردم در خدمت‌رسانی است

بسیج؛ عصاره تلاش مردم در خدمت‌رسانی است

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر«عج»، خوزستان، شعار امسال هفته بسیج را «بسیج؛ امید ملت ایران» عنوان کرد و از اجرای یک‌هزار و ۹۳۵برنامه همزمان با گرامیداشت هفته‌بسیج در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ صبح امروز نشست‌‌خبری گرامیداشت هفته‌بسیج با حضور فرمانده‌ سپاه حضرت‌‌ ولی‌ عصر «عج» و اصحاب رسانه؛ در محل ستادکنگره ملی شهدای خوزستان برگزار شد. 

سردار شاهوارپور در ابتدای نشست با اشاره به حوادث تلخ در غرب‌آسیا و ملت مظلوم فلسطین عنوان‌کرد: نسل‌کشی‌ امروز توسط رژیم‌جعلی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی با حمایت کشورهای غربی همچون آمریکا و فرانسه با ارسال سلاح و مهمات صورت می‌گیرد، تاکنون بیش از پنج‌هزار کودک در اثر حملات صهیونیستی شهید شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رژیم‌صهیونیستی بی‌رحمانه‌ترین سلاح‌ها را در مناطق غیرنظامی و بیمارستان‌ها بر سر مردم مظلوم فلسطین فرود آورده،خاطرنشان کرد: علیرغم تمام جنایت‌های صهیونیست‌ها، مردمان مقاوم و استوار فلسطین دست از مقاومت بر نداشته‌اند، کما اینکه می‌بینیم ارتش حماس رزمندگانی دارد که دست از مبارزه برنمی‌دارند.

سردار شاهوارپور با اشاره به مصائب دوران جنگ ایران با رژیم بعثی و مقاومت مردم‌خوزستان، گفت: مردم خوزستان در جنگ‌تحمیلی در هویزه،خرمشهر و دزفول و... طعم تلخ جنگ را چشیده‌اند مردم، زنان و کودکان بسیاری شهید شدند، اما تا زمان پیروزی دست از مقاومت برنداشتند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر«عج»، خوزستان در ادامه نشست با اشاره به اینکه بسیج یعنی مردم و بسیج عصاره تلاش مردم است، تاکید کرد: بسیج در همه میدان‌ها حضور دارد چه در زمان جنگ، چه در میدان‌های دیگر، بسیج همواره در کنار مردم ‌‌و نیروهای‌مسلح است، شهدای بسیجی نشانگر این موضوع هستند.

تشریح برنامه‌های هفته بسیج

سردار شاهوارپور با اشاره به شعار هفته بسیج تحت عنوان«بسیج امید ملت ایران»، به تشریح روزشمار هفته بسیج پرداخت و عنوان کرد: برنامه هفته بسیج عبارت از ۲۹آبان‌ماه بسیج، جهاد خدمت، سازندگی ،۳۰ آبان‌ماه بسیج عزت و افتخار،یک آذرماه بسیج، ولایت انقلابی و تمدن ساز، دوم آذرماه بسیج مقاومت، ایثار و شهادت، سوم آذرماه بسیج، ایمان ،بصیرت ،انتظار، چهارم آذرماه بسیج ،جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر، پنجم آذر ماه بسیج، دفاع امنیت و اقتدار می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در هفته‌بسیج امسال برنامه‌های متنوعی در سراسر استان برگزار می‌گردد، گفت : تعداد یک هزار ۹۳۹ برنامه در سطح استان توسط نواحی مقاومت پایگاه‌های بسیج در  برگزار می‌گردد که یک‌هزار و ۷۳۹ برنامه توسط نواحی بسیج پایگاه‌ها و بسیج محلات و ۲۰۳ برنامه توسط بسیج اقشار اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه خوزستان عنوان داشت: بخشی از این برنامه‌ها در حوزه خدمات‌رسانی و سازندگی است که ۲۲ برنامه محوری در شهرستان‌ها از جمله نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح کارگاه‌اشتغال‌زایی، افتتاح پروژه‌های‌ اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی کارگاه‌های‌ کارآفرینی، کارگاه‌های صنایع‌ دستی و صنایع‌ تبدیلی، پرورش‌قارچ، دوره‌های مهارت‌آموزی، افتتاح منازل مددجو، اعزام جهادگران به مناطق‌محروم، واکسیناسیون دام و طیور توسط بسیجیان، اهدا جهیزیه، میز خدمت، رزمایش مومنانه، کاشت نهال در طرح یک میلیارد کاشت نهال با هدف بیابان‌زدایی می‌باشد.

سردار شاهوارپور افزود: یادواره شهدای آبروی محله، دو هزار یادواره شهدای دانش‌آموز، معلمان بسیجی و ادارات در راستای کنگره ۲۴هزار شهید خوزستان، تولید فیلم‌های بلند و کوتاه، غبار روبی گلزار شهدا، گفتگوی صداوسیما با نخبگان و... از دیگر برنامه‌های هفته‌بسیج است که برگزار خواهد شد.

در ادامه نشست، فرمانده سپاه خوزستان به دیگر سوالات خبرنگاران استان پاسخ داد.

سردار شاهوارپور در پاسخ به سوالی در خصوص نقش بسیج در توسعه و اشتغال استان گفت: بسیج در همه عرصه‌ها آماده خدمت‌رسانی به مردم است ، اما تمرکز امروز بسیج بر کمک‌رسانی به مردم و اشتغال خرد است ، لازم است عنوان کنیم حمایت و پیگیری بازگردانی کارگاه‌های تولیدی، تعطیل شده به چرخه تولید ،اولویت بسیج است کما اینکه از ابتدای دولت‌سیزدهم با نگاه ویژه دولت و پیگیری‌های سپاه استان تعداد ۷۰۰ کارگاه در شهرک صنعتی‌های خوزستان عارضه‌یابی و بیش از ۱۶۰ واحد به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: در بخش بعدی برگزاری اعطای وام به کارآفرینان مشاغل‌خانگی و خرد از طریق بسیج‌سازندگی و راه‌اندازی کسب‌وکار متقاضیان اشتغال و همچنین برپایی نمایشگاه‌های اقتصادمقاومتی و حمایت از کسب‌وکارهای خانگی خواهران و برادرانی که دارای محصولات فاقد نام و نشان تجاری است،همچنین از جمله دیگر اقدامات مهم آموزش مهارت به متقاضیان و علاقه‌مندان به حرفه و شغل آزاد از طریق ایجاد تفاهمنامه با سازمان فنی‌وحرفه‌ای در بستر مساجد و محلات است که مهارت‌آموزی در گام اول برای سربازان ، بسیجیان و مساجد محلات است پس از آن در گام‌های بعدی با فراهم‌سازی بستر آموزش در محلات برای آحاد جامعه محقق می‌شود، این موارد تعداد اندکی از اقدامات بسیج خوزستان در راستای کمک به اشتغال بوده است.

سردار شاهوارپور در پاسخ به سوال خبرنگار«رهیاب»؛  پیرامون نقش بسیج در حمایت از نخبگان در راستای تحقق جهاد علمی، پاسخ داد: تحقق جهاد علمی با ایجاد پیوند میان صنعت و نخبگان علمی برقرار خواهد شد کما اینکه با حضور آقای راضی جلالی و پیشینه وی در پارک علم و فناوری در مجموعه استانداری این امید است که از ظرفیت نخبگان استان بیشتر بهره‌برداری شود همان‌گونه که همه می‌دانیم بنیاد نخبگان وظیفه حمایت از طرح‌های نخبگان را دارد اما بسیج نیز از طریق معاونت‌های علمی پژوهشی سپاه از طرح‌های شاخص نخبگان بسیجی،حمایت‌هایی خواهد داشت.

همچنین در پایان با اشاره به درخواست رسانه‌ها در راستای توصیه به صنایع جهت استفاده از ظرفیت جوانان خوزستان با اولویت جذب نیروی بومی  گفت: این مورد مطالبه عمومی است که اولویت استخدام با نیروهای جوان و بومی استان باشد.

بسیج؛ عصاره تلاش مردم در خدمت‌رسانی است
بسیج؛ عصاره تلاش مردم در خدمت‌رسانی است
بسیج؛ عصاره تلاش مردم در خدمت‌رسانی است
بسیج؛ عصاره تلاش مردم در خدمت‌رسانی است
بسیج؛ عصاره تلاش مردم در خدمت‌رسانی است
بسیج؛ عصاره تلاش مردم در خدمت‌رسانی است
بسیج؛ عصاره تلاش مردم در خدمت‌رسانی است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از