حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
باشاهدان ملکوت؛

بهترین پاداش جهادگر،شهادت است

بهترین پاداش جهادگر،شهادت است

شهید فرید فریدنیا اعتقاد داشت؛ بهترین پاداش یک جهادگر شهادت است و شهادت نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به خداست

جهادگر شهید فرید فریدنیا در سال۱۳۳۶ در شهر اهواز بدنیا آمد.

در۱۷ سالگی موفق به اخذ دیپلم شد و تحصیلات خویش را تا فوق دیپلم در رشته راه‌ و ساختمان ادامه داد. قبل از انقلاب به خدمت سربازی رفت و با فرمان امام(ره) پادگان را ترک کرد.

با بعضی از دوستانش به خرید و فروش کتب‌مذهبی پرداخت و درحین کتاب‌فروشی در تمام راهپیمائی‌ها شرکت می‌نمود و در این مدت نسبت به چاپ و تکثیر اعلامیه و نوارهای سخنرانی امام(ره) همت می‌گماشت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،‌در همان ابتدای امر که جهادسازندگی بدستور حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد و از آنجایی که عاشق کار و تلاش و فعالیت در راه اسلام بود در آن شرکت نمود و فعالیتهای خود را در این نهاد مقدس از سرگرفت و بعنوان تکنیسین در جهاد مشغول بکار شد و منشأ خدمات فراوانی در خدمت به محرومین گردید.

 

با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه رفت و در واحد مهندسی مسئولیت جمعی از سنگرسازان بی‌سنگر را به عهده گرفت.

بخشی از وصیت نامه شهید؛

 بهترین پاداش یک جهادگر شهادت است و شهادت نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به خداست.از‌ خصوصیات بارز شهید این بود که نمازهایش را طولانی و با عشق می‌خواند، در هفته بیشتر روزها را روزه بود. از غیبت و دروغ به شدت نگران و چهره ملکوتی‌اش درهم می‌شد.

آن جهادگر غیور تا قبل از شهادتش در بیشتر عملیاتها شرکت داشت و سرانجام در عملیات رمضان، در تاریخ ۷/ ۵/ ۱۳۶۱ در حین پیش‌روی در منطقه کوشک بر اثر اصابت ترکش به قلب مبارکش به فیض شهادت نائل آمد.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از