حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

بهره‌برداری از فاز دوم فولاد آتیه خاورمیانه

بهره‌برداری از فاز دوم فولاد آتیه خاورمیانه

کارخانه ورق عریض فولاد آتیه خاورمیانه با ظرفیت ۳۶۰ هزار تن و اشتغال‌زایی یک هزار نفر هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید

یارمحمد محمدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «رهیاب» اظهار کرد: فولاد آتیه خاورمیانه، مبتنی بر دو رکن اصلی و اساسی «اشتغال پایدار» و « تولید بومی » برگ زرینی بر افتخارات صنعت فولاد کشور، به ویژه در استان زرخیز خوزستان است 

وی با اشاره به اینکه کارخانه فولاد در دو فاز فعالیت می‌کند، افزود: فاز اول؛ نورد میلگرد، با ظرفیت تولید 450  هزار تن انواع میلگرد در سال و فاز دوم؛ نورد ورق عریض با ظرفیت تولید ۳۶۰ هزار تن می‌باشد. فاز اول این مجموعه، هفته آینده با حضور مسئولین کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل فولاد آتیه خاورمیانه گفت: این کارخانه از همان ابتدای تأسیس با به خدمت گرفتن نیروهای جوان و مستعد گام بلندی در زمینه اشتغال جوانان بومی استان برداشت.به طوریکه در فاز اول ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و در سه شیفت کاری و در فاز دوم ۵۰۰ نفر به کار گرفته شده‌اند. با ایجاد  و راه‌اندازی  فاز دوم ۲۰۰ نفر دیگر به ظرفیت شاغلین فولاد آتیه افزوده می‌شود، و این میزان در سال ۱۴۰۴ به بیش از یک‌هزار نفر  می‌رسد. 

 محمدی اظهار داشت: میزان اعتبار تخصیص داده شده از سوی بانک‌ها به شرکت فولاد آتیه حدود  ۲ هزار میلیارد تومان است که بخش عمده آن به سرمایه در گردش فاز اول و فاز دوم اختصاص یافته است.

  وی با اشاره به اینکه خوزستان قطب انرژی کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: در زمینه  صنعت فولاد در دنیا پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم. از پروژه‌هایی که در این استان به بهره‌برداری رسیده‌اند می‌توان به  فولاد خوزستان،  فولاد کاوه، فولاد جهان‌آرا، فولاد آتیه و فولاد رویای دزفول اشاره کرد، که نشان از ظرفیت بالای بهره‌برداری و تولید صنایع فولاد در استان خوزستان دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از