حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
گزارش رهیاب

بهره‌گیری از روحیه جهادی دفاع‌مقدس الگوی تحول اقتصاد

بهره‌گیری از روحیه جهادی دفاع‌مقدس الگوی تحول اقتصاد

کشور امروز درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است و اگر در عرصه اقتصادی با مشکل داریم برای این است که رویکرد دفاع مقدس پیاده نشده و اگر این فرهنگ در اقتصاد پیاده شود ،مشکلات اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت..

به گزارش رهیاب ، اقتصاد کشور در دوره دفاع مقدس در برابر فشارهای فزآینده داخلی و خارجی مقاومت بی‌نظیری از خود نشان داد شاید کمتر کسی انتظار داشت کشوری که به تازگی از انقلابی عمیق و گسترده در همه ابعاد از جمله اقتصادی سر برآورده بود بتواند در برابر ارتشی پشتگرم به انواع حمایت‌های منطقه ای و جهانی هشت سال جنگی بی امان و نابرابر تاب آورد.

 

 دستاوردهای دفاع‌مقدس به عنوان گنجینه با عظمت در میدان‌های رزم و شهادت خلق شد که عزتمندی ایران اسلامی را به همراه داشت بعنوان الگویی در همه ابعاد کشور می‌تواند از مشکلات گره‌گشایی کند، امروز اگر در عرصه اقتصادی با مشکل مواجه هستیم برای این است که در آن رویکرد دفاع مقدس پیاده نشده است. رویکرد دفاع مقدس امروز در عرصه‌های مختلف باعث پیشرفت ما شده است.

 

یادمان نرود کشور امروز درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان است و اگر در عرصه اقتصادی با مشکل مواجه هستیم برای این است که در آن رویکرد دفاع مقدس پیاده نشده و اگر این فرهنگ در اقتصاد کشور نیز پیاده شود حتما مشکلات اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت.

 

دفاع مقدس و مقاومت در برابر دشمنان با تکیه بر توان داخلی، الگوی ملت و مسئولان در میدان جنگ اقتصادی با استکبار است به عبارتی با تکیه بر تولید ملی، اعتماد به نیروی جوان، روحیه جهادی و غیره باید در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرد.اگر بتوانیم آرایش دفاع مقدسی را بگیریم قطعا حوزه اقتصادی ما مثل حوزه نظامی پیشرفت خواهد کرد .

تداوم فرهنگ جهاد و دفاع مقدس در کشور

در دوران دفاع‌مقدس با روحیه جهادی و انقلابی حاکم بر آن دوران توانستیم با مشارکت مردم درعرصه نظامی بر قدرت‌های بزرگ دنیا غلبه کنیم و امروزه در این شرایط سخت جنگ اقتصادی باید با ساز‌وکار‌های بخش تعاون از فرصت نقش‌آفرینی جامعه در زمینه اقتصاد بهره‌گیری نماییم و الگوی جهان شویم.

 

ملت ایران در دوران دفاع‌مقدس به این نتیجه رسید که باید خود را باور و با تکیه بر توانمندی‌های خود بویژه جوانان کشور را اداره کند.تاثیر این خودباوری بعد از جنگ در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فناوری‌های نوین دفاعی نمود فزاینده‌ای داشته است.

داشتن روحیه قناعت، مقاومت و ابتکار عمل در ساخت قطعات، وسایل و تجهیزات مورد نیاز، خودکفایی در کالاها و تجهیزات اساسی در مقابل تحریم‌های اقتصادی، رشد باورهای دینی و معنوی، تولد تفکر بسیجی به عنوان ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس، رشد فضایل اخلاقی و معنوی، تکلیفی عمل کردن در دفاع به عنوان یک وظیفه از نمودهای خودباوری است.

 

ملت ایران امروز به این باور رسیده‌اند که جهاد همچنان ادامه دارد و از جمله خروجی جهاد امروز جوانان، باور خواستن توانستن است، که نمود آن را در تحول در حوزه صنایع دفاعی از جمله ساخت انواع موشک‌ها، پیشرفت در امور هوافضا، افزایش توان پدافند هوایی، ساخت انواع هواپیما، بالگرد و کشتی، ساخت انواع جدید هواپیماهای سبک شناسایی پهپاد و...  می بینیم.

 

ابتکارات و خلاقیت‌های فنی و مهندسی نظامی و طراحی نیازهای ویژه دوران دفاع مقدس از دستاوردهای بی‌نظیر در این دوران است که رزمندگان اسلام موفق شدند با استفاده از این توانمندی در حفظ نیروی انسانی، امکانات و نیز تسهیل در دفاع نابرابر به موفقیت‌های چشمگیری برسند.

 

نقش برجسته کارآفرینی در تحولات اقتصادی


به اعتقاد کارشناسان هر گونه تحولات اقتصادی و اجتماعی محصول نوعی کارافرینی است که در زمان و مکان مناسب خلق می‌شود. اقتصاد ایران در همه زیربخش‌های کشاورزی، بازرگانی خارجی و زیربخش‌های صنعتی از فرصت‌ها و مزیت‌های خوبی برای توسعه و اشتغالزایی برخوردار است و ظرفیت توسعه کارافرینی را دارد.

 

اگر در گام دوم انقلاب خواهان رشد و توسعه اقتصادی هستیم باید به این سلاح‌های اقتصادی و کارآفرینی مجهز شویم.


کارافرینی را می‌توان موثرترین کار در مسیر استخراج ارزش افزوده ارزیابی کرد و تلاش برای ایجاد فرصت‌های اشتغال موثر برجسته‌ترین رویکرد و محصول کارفرینی است.

 

از آنجا که دفاع مقدس؛ الگوی ملت و مسئولان در میدان جنگ اقتصادی با استکبار است و با تکیه بر تولید ملی، اعتماد به نیروی جوان، روحیه جهادی و ... باید در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.قطعا در شرایط کنونی باید همه ملت و به ویژه جوانان مانند دوران دفاع مقدس پای کار بیایند و با همان مولفه‌های قدرت ملی، انسجام، وحدت و تبعیت از رهبری با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با تکیه با منابع داخلی؛ بر دشمن پیروز شویم.

 پایان پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از