حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

تالاب شادگان نگین گردشگری خوزستان

تالاب شادگان نگین گردشگری خوزستان

فرماندار شادگان گفت:تالاب بین‌المللی شادگان از جاذبه‌های خاص طبیعت‌گردی خوزستان است که هرساله به ویژه ایام نوروز،گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور به آنجا سفر می‌کنند.


جمال صالح‌زاده در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: کارگروه‌های دوازده‌گانه ستاد خدمات سفر شهرستان با محوریت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قبل از فرارسیدن تعطیلات فعالیت خود را آغاز نموده و آمادگی لازم برای استقبال از گردشگران نوروزی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه تالاب بین‌المللی شادگان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان است، افزود: فصل بهار بهترین زمان برای دیدن تالاب بین‌المللی شادگان است و گردشگران در نوروز با سفر به استان خوزستان زیبایی‌های این تالاب را از نزدیک تماشا می‌کنند. ساکنان روستای صراخیه با قایق محلی، گردشگران را به دیدن زیبایی‌های طبیعی و پرندگان مهاجر این تالاب می‌برند.

فرماندار شادگان با اشاره به افزایش گردشگران در شهرستان شادگان در ایام نوروز، گفت: نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و سوغات شادگان به صورت موقت در تالاب این شهرستان برپا شده تا مسافران با فرهنگ و آداب رسوم مردم شادگان آشنا و از سوغات بی‌نظیر آن نیز بهره‌مند شوند.
صالح‌زاده با بیان اینکه روزانه ۷ هزار نفر از تالاب بین‌المللی شادگان دیدن می‌کنند، بیان کرد: ترددها نسبت به مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به برپایی غرفه‌های فرهنگی در ایستگاه گردشگری صراخیه توسط ارگان‌ها ادامه داد: نوروزگاه برای دومین سال متوالی با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌ها در بندر تجاری شادگان به منظور معرفی ظرفیت‌های مختلف این شهرستان ارائه شده است.

تالاب شادگان جایی است که آب و نخل و نیزار، تلاقی زیبایی با هم دارند و این پدیده زیبا باعث جذب گردشگران شده است. این تالاب بین‌المللی منطقه‌ای محافظت شده و به‌عنوان پناهگاه بین‌المللی حیات‌وحش شادگان شهرت دارد و در یونسکو هم ثبت جهانی شده است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از