حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
فرماندار شوشتر مطرح کرد:

تأمین برق‌پایدار تابستان برای شوشتر

تأمین برق‌پایدار تابستان برای شوشتر

فرماندار شهرستان شوشتر گفت: به منظور تامین، پایداری برق برای تابستان با افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق انجام شده است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی فرماندار شوشتر؛ سید محسن سید موسوی اظهار کرد: پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت فرعی شوشتر که برق بخش‌های گسترده‌ای از شهرستان شوشتر و روستاهای اطراف آن را تأمین می‌کند برای تأمین برق پایدار، بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت پیدا کرد و با این اقدام تابستان پیش‌رو با چالش کمتری روبرو خواهیم بود.

 وی با اشاره به میزان اعتبار این پروژه افزود: اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال برای این طرح مهم هزینه شده است.

 فرماندار شهرستان شوشتر ادامه داد: دو دستگاه ترانس قدیمی موجود در پست هر کدام به ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و دو دستگاه ترانس جدید به ظرفیت هرکدام ۳۰ مگاولت آمپر مونتاژ و جایگزین آنها شد، در مجموع ظرفیت پست فرعی شوشتر از ۱۱۴ مگاولت آمپر به ۱۴۰ مگاولت آمپر افزایش پیدا کرده است.

 سید موسوی بیان کرد: علاوه بر نوسازی ترانس‌ها و افزایش ظرفیتی که انجام شد، یک دستگاه ترانسفورماتور زمین، تعویض رله‌های مربوطه و تکمیل سیستم حفاظتی به همراه تعویض دو دستگاه بریکر ۱۳۲ کیلوولت قدیمی با بریکرهای جدید و تعویض ۶ عدد CT ۱۳۲ کیلوولت ورودی ترانس‌ها، در پست مذکور اجرایی شد.

 شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تأمین و انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از