حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
تخلیه و بارگیری ۱۱۸ هزار تن کالا
مدیرکل راه آهن زاگرس مطرح کرد:

تخلیه و بارگیری ۱۱۸ هزار تن کالا

مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: در چهار ماهه نخست امسال، تخلیه و بارگیری ۱۱۸ هزار و ۱۲ تن انواع کالا در این پایانه ریلی انجام شده است.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره راه آهن زاگرس؛ حسن زیودار در تشریح عملکرد راه‌آهن زاگرس در زمینه تخلیه و بارگیری کالا اظهار کرد: راه‌آهن ناحیه زاگرس به دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر، آبادان، بندر امام خمینی، ماهشهر و خلیج‌فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.

 وی با اشاره به ثبت تخلیه و بارگیری ۱۱۸ هزار و ۱۲ تن انواع کالا در این پایانه ریلی در چهارماهه امسال، افزود: از این میزان ۹۴ هزار و ۳۲ تن انواع کالا به‌وسیله یک هزار و ۵۵۷ واگن، بارگیری و ۲۳ هزار و ۹۸۰ تن کالا از ۴۳۶ واگن، تخلیه شده است.

 مدیرکل راه‌آهن زاگرس گفت: تن کیلومتر خالص ثبت شده در بازه زمانی یادشده را ۲۶۶ میلیون و ۶ هزار و ۳۷ کیلومتر و تن کیلومتر ناخالص را ۴۵۸ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۱۳۳ کیلومتر اعلام کرد و گفت: تن کیلومتر مرزی ۲۵۳ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۱۳۳ هزار کیلومتر، تن کیلومتر مبدأ - مقصد نیز ۶۱ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۱۴۴ کیلومتر، بهره‌وری لوکوموتیو ۲۲۹ هزار و ۷۸۰ و تعداد قطارهای مورداستفاده ۲ هزار و ۱۰۹ رام ثبت شده است.

 راه‌آهن زاگرس یکی از نواحی بیست و یک گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه‌آهن زاگرس، مأموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به‌منظور ارائه خدمات حمل‌ونقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت‌تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از