حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیرکل راه‌آهن زاگرس مطرح کرد:

تخلیه و بارگیری ۴۰ هزار تن کالا

تخلیه و بارگیری ۴۰ هزار تن کالا

مدیرکل راه‌آهن زاگرس گفت: در خردادماه امسال ۴۰ هزار تن و ۳۱۱ تن انواع کالا در راه‌آهن زاگرس تخلیه و بارگیری شده است که از این رقم، ۳۱ هزار و ۱۲۶ تن به بارگیری و ۹ هزار و ۱۸۵ تن به تخلیه کالا اختصاص دارد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی راه‌آهن زاگرس؛ حسن زیودار اظهار کرد: در خردادماه امسال ۴۰ هزار تن و ۳۱۱ تن انواع کالا در راه‌آهن زاگرس تخلیه و بارگیری شده است که از این رقم، ۳۱ هزار و ۱۲۶ تن به بارگیری و ۹ هزار و ۱۸۵ تن به تخلیه کالا اختصاص دارد.

 وی واگن‌های بارگیری کالا را ۵۲۷ رام، واگن‌های تخلیه را ۱۶۷ رام و تعداد قطارهای باری را ۵۰۷ رام اعلام کرد و افزود: در خردادماه تن کیلومتر خالص ۶۳ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۴۱۱ کیلومتر و تن کیلومتر ناخالص ۱۱۰ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۶۵ کیلومتر ثبت شده است.

 مدیرکل راه‌آهن زاگرس با بیان اینکه در خردادماه امسال تن کیلومتر مرزی ۶۲ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۱۲۹ کیلومتر و تن کیلومتر مبدأ - مقصد ۲۲ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۶۲۸ کیلومتر به ثبت رسیده است، گفت: میزان بهره‌وری لوکوموتیو در این مدت ۲۳۴ هزار و ۸۱۴ رام بود.

 راه‌آهن زاگرس یکی از نواحی بیست و یک گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه‌آهن زاگرس، مأموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به‌منظور ارائه خدمات حمل‌ونقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت‌تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.

 راه‌آهن ناحیه زاگرس به دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر، آبادان، بندر امام خمینی، ماهشهر و خلیج‌فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از