حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل هواشناسی خوزستان مطرح کرد:

تداوم گرمای شدید و شرجی در خوزستان

تداوم گرمای شدید و شرجی در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا پایان هفته همچنان وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی خوزستان؛ محمد سبزه زاری اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا پایان هفته همچنان وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

 وی افزود: همچنین طی امروز سرعت وزش بادها در مناطق غربی، جنوبِ غربی و مرکزی به‌صورت متوسط و همراه با تندبادهای لحظه‌ای خواهد بود؛ لذا احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی طی ساعاتی در مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به جریانات جنوبی طی شامگاه و صبحگاه سه‌شنبه تا پنجشنبه «به‌ویژه چهارشنبه و پنجشنبه» در سواحل و نواحی جنوبِ شرقی و شرقی احتمال افزایش رطوبت و پدیده شرجی وجود دارد. شمال خلیج‌فارس نیز طی امروز مواج است.

 
در شبانه‌روز گذشته شوش با دمای ۴۹/۴ و ایذه با ۲۲/۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. در این مدت بیشینه و کمینه دمای اهواز ۴۶/۸ و ۳۱/۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از