حالت تاریک
سه‌شنبه, 27 شهریور 1403
در آستانه ولادت حضرت علی (ع)؛

تردد روزانه ۲ هزار مسافر از مرز چذابه

تردد روزانه ۲ هزار مسافر از مرز چذابه

فرماندار شهرستان دشت آزادگان : طی ۲ روز اخیر و در آستانه ولادت حضرت علی (ع) روزانه ۲ هزار زائر و مسافر از مرز چذابه برای زیارت عتبات عالیات در کشور عراق تردد می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛

رستم عیدی‌پور بیان کرد: مرز چذابه یکی از مرز‌های مسافری و تجاری خوزستان و کشور است که شرایط بسیار مناسبی برای تردد مسافران دارد.

وی گفت: طی ۲ روز اخیر و در آستانه ولادت حضرت علی (ع) تردد مسافران و زائران عتباب عالیات در کشور عراق از مرز چذابه افزایش چشمگیری یافته است.

عیدی‌پور افزود: مرز چذابه یکی از گذرگاه‌های مهم کشور به عراق است که به واسطه برگزاری هرساله راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی زیرساخت‌ها و امکانات بسیار خوبی برای تردد مسافران به کشور عراق دارد.

فرماندار شهرستان دشت‌آزادگان ادامه داد: خوشبختانه در این چند روز تردد مسافران بدون هیچ مشکلی و به صورت روان و با همکاری کشور عراق در حال انجام است.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان بیان کرد: طرح ساخت خط راه‌آهن هفت تپه به مرز چذابه به وزیر راه و شهرسازی ارائه شده و هم اکنون در مرحله انجام مطالعات است.

وی گفت: اجرای این طرح مهم در انتقال مسافران و صادرات و واردات کالا از مرز چذابه بسیار اثرگذار و تسهیل‌گر است.

وی تاکید کرد: مرز چذابه یک ظرفیت بزرگ اقتصادی برای خوزستان و کشور است که با تجهیز و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل در این مرز می‌توان به سودآوری، کسب درآمد و فعالیت هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران در این منطقه کمک کرد.

عیدی‌پور ادامه داد: اگر این خط راه آهن ایجاد شود در مراسم بزرگ اربعین حسینی با توجه به ترافیک بالای مسافران و زائران در کنار تامین امنیت باعث سرعت بخشیدن به جابه‌جایی مسافران و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

مرز مسافری و تجاری چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و در شهرستان دشت آزادگان قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از