حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
در نشست هم اندیشی مقامات عراقی مطرح شد؛

تسهیل تجارت آبزیان با همکاری‌ ایران و عراق

تسهیل تجارت آبزیان با همکاری‌ ایران و عراق

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت:گسترش همکاری‌های دو کشور موجب تسهیل تجارت آبزیان و افزایش صادرات و واردات محصولات شیلاتی می‌شود.

 به گزارش خبرنگارشبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ مرتضی سوری در نشست هم اندیشی با حضور فالح الخزعلی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ملی کشور عراق و مقاماتی از استان بصره و مسئولان استانی با تبیین توانمندی‌ها، ظرفیت‌های متنوع، کم نظیر و قابل سرمایه گذاری در بخش شیلات خوزستان، گفت: گسترش همکاری‌های دو کشور موجب تسهیل تجارت آبزیان و افزایش صادرات و واردات محصولات شیلاتی می‌شود.   


وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ شرکت‌ها و متخصصان ایرانی در استان افزود: امکان ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی، نرم افزاری و سخت افزاری و فنی مهندسی در جهت کمک به صنعت شیلات در کشور عراق وجود دارد.  


سوری ادامه داد: با هدف پایداری صید و بهبود معیشت صیادان دو کشور پیگیری‌ها و هماهنگی‌های جدی تری توسط متولیان امر و مراکز تحقیقاتی ایران و عراق در زمینه ساماندهی نحوه و زمان‌های برداشت از ذخایر مشترک آبزیان در دریا و منابع آبزی و تدوین برنامه مشترک در راستای بازسازی ذخایر دریایی و اعمال دریابست در زمان‌های واحد از سوی صیادان کشور‌های مشترک الذخایر و مشترک المنافع صورت پذیرد.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از