حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
سرپرست اداره دامپزشکی گتوند مطرح کرد:

تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان بهداشتی

تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان بهداشتی

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند گفت: یازده پرونده قضایی برای متخلفان بهداشتی در حوزه دامپزشکی در این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی دامپزشکی شهرستان گتوند؛ هادی احمدفخرالدین  اظهار کرد: در سطح شهرستان گتوند کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی انجام می‌شود. از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۵۰ مورد بازرسی بهداشتی از واحد‌های تولید، توزیع و عرضه فرآور‌های خام دامی، مراکز طبخ و رستوران‌ها صورت پذیرفته است که در همین رابطه هفت مورد محموله فرآورده مواد پروتئینی خام دامی مشکوک ضبط، نمونه‌برداری و به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان ارسال شد.

وی افزود: در این رابطه یازده پرونده قضایی در زمینه رعایت‌نکردن موازین و ضوابط بهداشتی و کشتار غیرمجاز دام تشکیل و به مراجع قضایی و تعزیراتی ارجاع شد.

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند با بیان اینکه هفت مورد احکام قضایی برای متخلفان بهداشتی فرآورده‌های خام دامی صادر شده است، گفت: بیش از ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی از سطح کشتارگاه، مراکز عرضه، نگهداری، فروش و سردخانه‌ها جمع‌آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

احمدفخرالدین اضافه کرد: در کشتارگاه دام شهرداری شهرستان سه هزار و ۷۱۸ رأس دام سبک و بیش از ۶۰۰ رأس دام سنگین زیر نظر بهداشتی و شرعی بازرسان کشتار شده است.

وی در پایان از مردم خواست: مواد پروتئینی مصرفی خود را شامل گوشت، مرغ، ماهی و تخم‌مرغ را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی را که دارای مهر دامپزشکی و برچسب معتبر شامل تاریخ تولید، تاریخ انقضا، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی محصول است، خریداری کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از