حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
انجام تمهیدات لازم جهت تردد زائران حسینی؛

تقویت زیرساخت‌های اربعین حسینی در چذابه

تقویت زیرساخت‌های اربعین حسینی در چذابه

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی و تقویت زیرساخت پایانه‌های مرزی استان چند طرح با اعتبار بیش از یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محسن حق‌نیا امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در پایانه مرزی چذابه با بیان اینکه برای تسهیل تردد زائران، طرح‌های متعددی درحال اجرا است، اظهار کرد: ۱۸ هزار و ۳۰۰ مترمربع به سطح سایبان‌های دو مرز اضافه شده و امسال نسبت به پایدارسازی سیستم‌های سرمایشی توسط کولرهای اسپیلت اقدام شده است.

 وی با بیان اینکه امسال اتباع از پایانه مرزی چذابه عبور می‌کنند افزود: جهت سهولت در تردد اتباع از این پایانه، ۴۶ گیت کنترل گذرنامه در نظر گرفته شده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اینکه جدیدترین و به‌روزترین سیستم‌های سامانه ثبت تخلف، نظارت تصویری، ترددشمار و پلاک‌خوان در مسیرهای منتهی به مرزها نصب و راه‌اندازی شده است، گفت: مرکز مدیریت راه‌های استان خوزستان با تلفن گویا ۱۴۱ به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگو به مسافران و زائران اربعین است.

 حق‌نیا بیان کرد: دو سامانه نظارت تصویری، ۶ سامانه پلاک خوان و دو دوربین نظارت تصویری در حال نصب و بهره‌برداری است و بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی جزو برنامه‌های روزانه این اداره کل است و در صورت مشاهده تخلف به بهره‌بردار اعلام می‌شود تا نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از