حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
در گفتگو با رهیاب مطرح شد:

تقویت هویت ملی نوجوانان رسالت بسیج است

تقویت هویت ملی نوجوانان رسالت بسیج است

مسئول واحد خواهران سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان گفت: آموزش آموزه‌های دفاع مقدس در مدارس لازمه تربیت نسلی آینده‌ساز و پیشبرنده نظام و انقلاب است..

به گزارش رهیاب، امروزه دشمنان نظام اسلامی، راه مقابله با انقلاب را مبارزه فرهنگی می دانند و بدین منظور چشم طمع به آینده سازان کشور دوخته اند، یکی از بهترین راهکارها در مواجهه با آنها و با سبک زندگی سکولار غربی، تربیت نیروهای جوان متعهد و ارایه الگویی مناسب برای ترویج فرهنگ اسلامی است. در این راستا باید افرادی انقلابی، پرهیزکار و شجاع پرورش یابند تا دیگر جوانان در روش زندگی و عمل خود از آن‌ها سرمشق بگیرند.

 

از این رو بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد ارزشی و انسان ساز شناخته می شود که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است و می تواند با همکاری نظام آموزش‌ وپرورش با ارایه برنامه های مدون، الگویی مناسب را برای نسل نوجوان ترسیم کند و بدین ترتیب به خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن بپردازد.

 

همچنین از آنجا که همواره دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید حفظ و پاسداری شوند و نیز فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعدی انتقال یابد، تشکیلات دانش‌آموزی به‌ راحتی زمینه این مشارکت و اجرای آن را فراهم آورد.

 

اعظم آقایی درگفتگو با خبرنگار رهیاب اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد ارزشی و انسان ساز شناخته می شود که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

 

وی افزود: این سازمان با همکاری نظام آموزش‌ وپرورش می تواند با ارایه برنامه های مدون، الگویی مناسب را برای نسل نوجوان ترسیم کند و بدین ترتیب به خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن بپردازد.

 

آقایی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸ فرمانی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین صادر کرد که به دنبال این پیام تاریخی همه پایگاه ها از جمله مدارس به صورت خود جوش و مردمی شکل گرفتند و با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران، دفاتر بسیج در مدارس مانند دیگر اقشار بسیج برای جذب، آموزش و اعزام دانش آموزان واجد شرایط به جبهه های جنگ فعال شدند.

 

مسئول واحد خواهران سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان عنوان کرد: باید به نقش ممتاز و چشمگیر دانش آموزان از آغاز تجاوز نظامی بعثیان به ایران توجه کرد که دوشادوش نیروهای مسلح کشور مانند ارتش و سپاه پاسداران در جبهه های نبرد با متجاوزان جنگیدند،شهید محمد حسین فهمیده یکی از این دانش آموزان بسیجی بود که اقدام شجاعانه و قهرمانانه او موجب افزایش شور و هیجان بیشتر در جبهه ها شد و ارتش رژیم بعث را به وحشت انداخت.

 

وی با اشاره به ماموریت بسیج دانش آموزی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در این حوزه باید به آن پرداخته شود، بحث ولایت‌ پذیری است که ضرورت توجه به تقویت بنیه علمی بسیجیان از دیگر ضرورت های این عرصه به شمار می رود و پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی وظیفه‌ دارند، بنیه علمی اعضای خود را تا سطح قابل قبولی ارتقا دهند.

 

آقایی افزود: در واقع یکی از مهم ترین مطالبی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده اند، بحث بالا بردن سطح علم دانش آموزان بسیجی است زیرا برای ارایه الگوی سبک زندگی اسلامی، بالا بودن سطح علمی بسیجیان اهمیت بسیاری دارد، بنابراین تربیت دانش آموزان باسواد، پایبند به مبانی انقلاب اسلامی و افرادی که علم خود را در راه رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ایران صرف می کنند، مهم است به همین دلیل یکی از اولویت های فعالیت بسیج در مدارس باید ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان بسیجی باشد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: حفظ ارزش‌ها، ارتقای سطح معرفت دینی و بصیرت سیاسی یکی دیگر اولویت های بسیج است؛ رهبران تمدن غربی در پی استحکام پایه‌های سکولاریسم و دین زدایی هستند در حالی‌که جامعه ایران با تکیه ‌بر مبانی اسلام بنا شده است و دین در نظام اجتماعی و سیاسی آن نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ بنابراین از جمله وظایف این سازمان در راستای تربیت نوجوانان انقلابی، ارتقای سطح اطلاع آن‌ها از اسلام است.

 

مسئول واحد خواهران سازمان بسیج دانش آموزی افزود: همانطور که رهبر معظم اتقلاب فرمودند ما باید ۸ میلیون جوان مومن انقلابی پای کار داشته باشیم که بهترین بستر برای تربیت این افراد مدارس و بسیج دانش اموزی می باشد که این امر یکی از مهمترین وظایف بسیج دانش اموزی است.

 

وی آموزه‌های دفاع مقدس را الگوهایی مناسب و کاربردی برای توسعه و پیشرفت همه جانبه امروز کشور دانست و بیان کرد: دشمن‌‌شناسی از دیگر لازمه‌های هدایت جوانان امروز است.

 

آقایی در ادامه با اشاره به اهمیت شناخت توطئه دشمنان در فتنه‌های اخیر، تأکید کرد: دشمنان در اغتشاشات سال گذشته علی‌رغم وجود شاهدان عینی، مستندات تصویری و بررسی‌های کارشناسی سعی داشته و دارند به دروغ فوت یک دختررا جنایت نظام اسلامی معرفی کنند و جوانان ما را به نظامشان بدبین و فریب دهند.

 

مسئول واحد خواهران سازمان بسیج دانش آموزی گفت: اگر ما به دانش‌آموزان تفکر را بیاموزیم تمام دروغ‌های دشمنان آشکار و فتنه استکبار جهانی خنثی می‌شود.

 

وی در پایان با بیان این که مهمترین کار و نقش آموزش و پرورش توجه به هویت ملی جامعه هدف است، تاکید کرد: ما نباید بگذاریم با اسیر دروغ های رسانه های معاند شدن احساس خود کم شدن ملی در نوجوانان و جوانان ما به وجود بیاید.

پایان پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از