حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان مطرح کرد:

تمام ناوگان حمل‌ونقل عراق در خدمت زائران حسینی

تمام ناوگان حمل‌ونقل عراق در خدمت زائران حسینی

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: کشور عراق برای جابه‌جایی روزانه ۱۵۰ هزار زائر حسینی در مرزهای مشترک با خوزستان آمادگی دارد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ ولی‌الله حیاتی امروز یکشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان در محل استانداری اظهار کرد: کشور عراق از تمام توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی خود برای جابه‌جایی مسافران در مرز استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل عراق بسیار قوی‌تر از اربعین سال گذشته پای‌کار آمده است، افزود: طرح ترافیکی که در مرز شلمچه دیده شده جوابگوی حجم تردد خودرو در این مرز نیست و باعث معطلی زائران شده است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: تنها یک مسیر «مسیر امام رضا (ع)» برای تردد زائران در مسیر منتهی به مرز شلمچه در نظر گرفته شده که باتوجه‌به حجم تردد زائران جوابگو نیست.

حیاتی بیان کرد: باوجودآنکه اعلام شده مردم آبادان و خرمشهر از ریل باس برای تردد تا مرز شلمچه استفاده کنند تا از حجم ترافیک کاهش یابد؛ اما متأسفانه از این ظرفیت استقبالی نشده است.

وی عنوان کرد: در خاک عراق مرز شلمچه هشت موکب توسط ایرانیان راه‌اندازی شده تا به زائران خدمات‌رسانی کنند و یک نیکوکار نیز تأمین یخ مورد نیاز در این مرز را تقبل کرده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از