حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مطرح کرد:

تمهیدات لازم هلال‌احمر در دو مرز خوزستان

تمهیدات لازم هلال‌احمر در دو مرز خوزستان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در ایام اربعین حسینی ۲۴ پایگاه ثابت جاده‌ای در مبادی ورودی استان و مسیر تردد زائران فعال هستند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ امیرعباس نجفی شنبه در خصوص آغاز به کار امدادرسانی هلال‌احمر خوزستان در آیین اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمهیدات لازم از سوی هلال‌احمر استان برای ارائه خدمات به زائران حسینی در دو مرز شلمچه و چذابه فراهم شده است.

 وی افزود: در ایام اربعین حسینی ۲۴ پایگاه ثابت جاده‌ای در مبادی ورودی استان و مسیر تردد زائران و ۱۵ پست موقت و سیار و دو قرارگاه مرزی با حضور ۸۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر به‌صورت شبانه‌روزی در قالب ۲۵۰ تیم امدادی فعال هستند.

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: همچنین ۱۵۸ دستگاه خودروی امدادی، چهار تیم موتوری، چهار تیم واکنش سریع، چهار تیم توانای خواهران، دو خودرو بیسیم ارتباطات و یک اتوبوس آمبولانس در مرزهای شلمچه و چذابه این استان به زائران امام حسین (ع) خدمات ارائه می‌دهند.

 نجفی بیان کرد: دو فروند بالگرد امدادی هوانیروز نیز باهدف سرعت‌بخشیدن در عملیات امدادرسانی به مصدومان احتمالی حوادث در ایام اربعین حسینی امسال در استان مستقر و در صورت نیاز و ضرورت اقدام به امدادرسانی می‌کنند.

 طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با به اهتزاز درآمدن پرچم اباعبدالله الحسین (ع) در دو مرز چذابه و شلمچه خوزستان به طور رسمی آیین پیاده‌روی اربعین حسینی در استان آغاز شد.

 خوزستان هر ساله در این ایام میزبان هزاران زائر برای زیارت عتبات‌عالیات است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از