حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
روایت نبرد اراده‌ها و عربده‌ها
«رهیاب» گزارش می‌دهد؛

روایت نبرد اراده‌ها و عربده‌ها

جنگ اراده‌ها یک کلیت جهان شمول بوده که مرز‌های جغرافیای ذهنی همه مردم را در نوردیده و همه مظلومان جهان را که با اراده و عزم ملی خواستار مبارزه با ظالمین می‌باشند، در برگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب» رژیم صهیونیستی عصر جمعه منطقه ضاحیه جنوبی بیروت را به‌شدت هدف حمله قرار داد و تا بدین لحظه تداوم داشته است.

به گفته فعالان فضای مجازی حملات هولناک به ضاحیه بیروت تکرار نسل‌کشی در غزه است. 

ضاحیه و غزه به لحاظ تراکم جمعیتی شباهت زیادی به هم دارند. کل مساحت لبنان ۱۰ هزار کیلومترمربع است که بیش از یک‌چهارم «۱.۵ میلیون نفر» از کل جمعیت ۵.۸ میلیونی لبنان در منطقه ۲۸ کیلومترمربعی ضاحیه بیروت سکونت دارند.

این شدیدترین حمله هوایی است که توسط اسرائیل در چند ماه گذشته انجام شده و یکی از شدیدترین حملاتی پس از آخرین جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ به شمار می‌رود.

پیش‌ازاین، ارتش اسرائیل پس از حمله به منطقه حارث حریک در محله ضاحیه و درهم‌کوبیدن شش ساختمان، گفته بود در «ساعت‌های آینده» به دارایی‌های حزب‌الله در جنوب بیروت حمله خواهد کرد.

سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل در بیانیه‌ای مدعی شد که در این حمله جنون‌آمیز مقر حزب‌الله و مرکز فرماندهی این گروه مقاومت در قلب ضاحیه جنوبی بیروت مورد هدف حمله هوایی قرار گرفته و اعلام کردند که سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان مقاومت به شهادت رسیده‌اند.

البته باید یادآور شد در جنگ ۲۰۰۶ نیز همین اتفاق رخ داد و خبر مبهم و تأیید نشده شهادت سید تا سه روز ادامه داشت؛ اما پس از سه روز سید حسن گفت: به دریا نگاه کنید و پس از آن دریاچه ساعر مورد اصابت قرار گرفت.

دو عنصر پیروزی جنگ‌های کلاسیک

در فهم کلاسیک نظامی‌گری بعد از جنگ جهانی دوم، همواره استوار بر دوگانه «عربده و ارعاب» بوده است.

ظرفیت و حیثیت پیروزی در چنین آوردی با دو عنصر پیروز در «نبرد عربده‌ها» و «ماراتن وحشت» توانسته با عربده‌ای افزون‌تر، طرف مقابل را خائف و مرعوب خود سازد.

در واقع در چنین آوردگاهی طرف مغلوب آنی بود که قبل از جنگ، توحش ناشی از جنگ و مهابت جنگ‌افزارانه حریف، ایشان را ترس‌آلود و زمین‌گیر می‌کرد.

بحران موشکی خلیج خوک‌ها در ۱۹۶۳ مدلی برجسته از چنان نزاعی بین واشنگتن و مسکو بود که طی آن جان‌اِف‌کِندی توانست در نبرد عربده‌ها، زبردستانه خروشچف را با اتکای بر عربده افزون‌تر نظامی مرعوب و وادار به عقب‌نشینی کند. 

مشکل رژیم موقت صهیونیستی و پایوران بی‌مقدارش در منازعه با ایران، توقف در ترمینولوژی میلیتاریسم «نظامی‌گری» جنگ سرد است.

همان‌طور که این روزها نتانیاهو همان قدر اشتباه می‌کند که دیروز ترامپ و پیش‌تر بوش پسر و همه رؤسای جمهور آمریکا کردند! همانانی که به ایران طعنه می‌زدند که «در نبرد با تروریست یا با مائید یا بر ما» و رهبر ایران ناخائفانه ایشان را شماتت کرد «نه با شماییم نه با تروریست‌ها»!

 ۷ مه ۲۰۱۹ واشنگتن عزیمت ناو هواپیمابر آبراهام لینکن را برای چندمین بار به‌قصد ارعاب ایران هشدار فرمایی کرد؛ اما برخلاف تصور، جمهوری اسلامی نه‌تنها دچار واهمه نشد؛ بلکه ناباکانه خبر از خرامش شکار به شکارگاه داد!

اسرائیل و روش ترورسالاری

امروز نیز رژیم موقت و تروریسم دولتی اسرائیل با همان ادبیات منقضی شده، نابلدانه می‌کوشد ایران را از موضع «ترورسالاری» خائف و مهزوم خود کند.

مشکل اسرائیل با ایران آن است که سازۀ نظامی‌اش برخوردار از عدم تقارن با تسلط و نفوذ نظامی ارزش‌محور ایران است.

اسرائیل همانند پدرخوانده‌اش، برای جنگیدن تنها یک چیز را می‌داند که طرف مقابلش موظف به ترسیدن باید باشد و مشکل ایران نیز آن است که برخلاف توقع آن‌ها «بلد نیست» بترسد!

دین اسلام  مانع تحقق نقشه‌های دشمنان

و یا بهتر بگوییم ازآنجاکه دین اسلام در تضاد و تقابل مبنایی و ماهوی با اهداف و خواسته‌های دشمنان و سلطه‌گران قرار دارد، به همین سبب دشمنان همواره دین اسلام را سد راه و مانع تحقق نقشه‌های خود می‌دانند. به همین سبب، دین اسلام، یکی از دلایل دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

خداوند متعال در آیه ۱۲۰ سوره بقره می‌فرمایند: وَلَن تَرضی عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصاری حَتّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم قُل إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الهُدی وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ العِلمِ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلا نَصیرٍ:                                                                                                                  

 هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، «تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و» از آیین «تحریف یافته» آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوا و هوس‌های آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.

جنگ نوین برخلاف نشانگرهای جنگ سرد، جنگ اراده است و نه عربده!

توهم استکبار جهانی

همان‌طور که رهبر انقلاب می‌فرمایند: جنگ‌های امروز دنیا در واقع «جنگ اراده‌ها» است و شما با ایستادگی و استحکام اراده‌ها و استفاده از ظرفیت‌های فراوان کشورتان خواهید توانست بر مشکلات پیروز شوید.

در عرصه‌های گوناگون جهانی، درگیری‌ها غالباً جنگ اراده‌ها است؛ هر طرفی که اراده‌اش زودتر ضعیف شود، شکست خواهد خورد.

جبهه استکبار با این اقدامات وحشیانه و با حمله به مردم کوچه و خیابان که تعداد فراوانی از آنان زنان و کودکان بی‌دفاع هستند در خطایی راهبردی تصور می‌کند بیداری اسلامی را ریشه‌کن کرده؛ اما درک و فهمی که منجر به بروز بیداری اسلامی شد، ازبین‌رفتنی نیست و این پدیده، دیر یا زود گسترش خواهد یافت.

وجود حسن نصرالله مایه برکت اسلام است

 آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: بار دیگر انزجار خود از جنایات وحشیانه اسرائیل و همبستگی با مردم لبنان و فلسطین را اعلام می‌کنیم.

 وی افزود: ما با مردم فلسطین و لبنان پیوند تنگاتنگی داشته و در زمانی مناسب، این موضوع را به جهانیان نشان خواهیم داد.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان بیان کرد: ما از حسن نصرالله که وجود ایشان برای جهان اسلام مایه خیروبرکت است تمجید می‌کنیم و امیدوارم با سرپرستی این مجاهد بزرگ و عنایت مقام معظم رهبری، لبنان و فلسطین به پیروزی قطعی برسند.

 آیت‌الله جزایری گفت: مردم بی‌دفاع فلسطین سال‌ها با ظلم و ستم رژیم اشغالگر در خاک خود با سختی زندگی می‌کنند و این اتفاق وظیفه ما را برای حمایت از آنها سنگین‌تر می‌کند.

 وی بیان کرد: دشمن با بی‌رحمی و جنایت می‌خواهد کاری کند که جریان مقاومت وادار به عقب‌نشینی شود؛ اما این جریان مقتدرتر از روز نخست در خط نابودی اسرائیل است.

شاهد سردرگمی دشمن هستیم

همچنین سردار پاسدار سید محمد باقرزاده اظهار کرد: مهمترین پیام شهدا، جهاد و ایستادگی در برابر مستکبران است و بدون شک در این راه پیروز خواهیم بود.

وی افزود: امت اسلامی این افتخار را دارد که در جبهه مقاومت، فرزندان خود را در لبنان سرافراز، عراق عزیز، یمن قوی و ایران و سوریه نثار اسلام کنند.

سردار باقرزاده ادامه داد: راه پیروزی و فتح از مسیر مجاهدت در مسیر حق به نتیجه خواهد رسید و امروز به برکت خون شهدا، شاهد سردرگمی دشمن هستیم و پیروزی انشاالله نزدیک است.

حزب‌الله قوی است

حجت الاسلام و المسلمین محمود حزبه زاده ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی هر چند مدت یک بار به حریم لبنان تجاوز می‌کند زیرا حزب الله را دشمن قوی خود می‌دانند و سعی می‌کنند با این حملات حزب‌الله را کوچک جلوه دهند اما حزب الله قوی است و به امید خدا پیروز خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: سالیان سال است که رژیم صهیونیستی علیه بشریت جنایات فجیعی مرتکب می‌شود اما با سکوت مجامع بین الملل روبرو شده است. از جنگ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بیش از ۹ ماه می‌گذرد و همچنان در حال کشت و کشتار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حزبه زاده یادآور شد: با خواست خداوند متعال و عنایت امام زمان (عج)، با یاوری و همدلی مسلمانان، اسرائیل این غده سرطانی از بین رود. همه گوش به فرمان رهبر هستیم و با فرمان ایشان پیشقدم و پیش مرگ می‌شویم و اگر هر مسلمان یک پیاله آب بریزد، اسرائیل را آب خواهد برد.

 اسرائیل از لحاظ راهبردی در لبنان سردرگم است 

 تحلیلگران می‌گویند به نظر می‌رسد اسرائیل از لحاظ راهبردی در لبنان سردرگم است و در اثر شوک ۷ اکتبر به دنبال رقم‌زدن پیروزی‌های کوتاه‌مدت از طریق انجام اقدامات جنجالی است. چند روز پیش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی با اشاره به حملات اخیر رژیم اسرائیل به دستگاه‌های ارتباطی در لبنان نوشته تل‌آویو هنوز نتوانسته قدرتش در زمینه‌های نظامی و فناوری را به تعریف اهداف راهبردی در نقاط مختلف از جمله لبنان پیوند بزند.

 «پاتریک کینگلزلی»، نویسنده این گزارش نوشته است: «اسرائیل از نگاه دوستان و دشمنانش از لحاظ فناوری قوی اما از لحاظ راهبردی سردرگم است. اسرائیل قادر به انجام اقداماتی فوق‌العاده در زمینه جاسوسی و استفاده قدرتمندانه از توان نظامی‌اش است؛ اما برای پیوندزدن این اقدامات به اهداف درازمدت دیپلماتیک و ژئوپلیتیک سردرگم است.»

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از