حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
حادثه پیجرها تأثیری بر اراده مقاومت ندارد
یادداشت؛

حادثه پیجرها تأثیری بر اراده مقاومت ندارد

کارشناس رسانه در یادداشتی نوشت؛ حادثه انفجار پیجرها نشان می‌دهد اراده حزب‌الله برای واردساختن ضربات مهلک‌تر به این رژیم کودک کش دوچندان شده است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سید تاج‌الدین ایزدگشب کارشناس رسانه در یادداشتی نوشت؛ بدون تردید کیفیت حادثه انفجار پیجرها در لبنان به لحاظ فنی و مهندسی در نوع خود هوشمندانه، پیچیده و روشمند بوده و توانست با موفقیت قاطع به هدف نهاییِ صاحبان پروژه که رژیم صهیونیستی بود برسد؛ اما این تمام ماجرا نیست.

هدف بزرگ اسرائیل که همانا ترور الکترونیکی سید حسن نصرالله با استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند بود با شکست مواجه شد چرا که لایه‌های حفاظت از ایشان مبتنی بر قواعد و اصول متناسب با تهدیدات نوین است؛ اما هدف کوچک‌تر ایجاد ارعاب و سیلیِ به حزب‌الله پس از حمله کاملاً هدفمند و دقیق به مقررات و تجهیزات پیشرفته اسرائیل بود که آن هم ناموفق بود.

به نظر می‌رسد پس از هدف قراردادن مقر یگان ۸۲۰۰ که مجهز به سامانه‌های پیشرفته پدافندی است و تلفات و خسارات سنگین سانسور شده، رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا یک انتقام سخت را طرح‌ریزی کند اما برآیند حادثه انفجار پیجرها نشان می‌دهد اراده حزب‌الله برای واردساختن ضربات مهلک‌تر به این رژیم کودک کش دوچندان شده است.

تحلیل‌های کارشناسان عبری عربی غربی می‌گوید؛ اسرائیل دیگر توان مقابله با جنگ چندسویه را ندارد و حتی تجهیزات پیشرفته پدافندی آن هم دیگر قدرت خود را برای حفاظت از جان نیروها و حراست از تجهیزات از دست داده است؛ لذا ناچار به اجرای عملیات این‌چنینی می‌شود.

به هر تقدیر اسرائیل با همه قدرت تسلط بر فناوری نوین و به‌کارگیری تجهیزات هوشمند در ضربه‌زدن به جبهه مقاومت روزبه‌روز در حال ضعیف‌شدن است که مصداق بارز آن اصابت دقیق موشک هایپرسونیک از یمن پس از عبور بی‌دردسر از سامانه پیشرفته پدافندی به قلب اسرائیل است.

شواهد نشان می‌دهد حزب‌الله بزودی پاسخ بزرگی به اسرائیل در سطح این عملیات بزدلانه خواهد داد و هراس شهرک‌نشینان صهیونیستی را مضاعف کرده است.

انتهای خبری/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از