حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر یک شرکت ملی حفاری ایران مطرح کرد:

حفاری چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز

حفاری چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز

مدیر عملیات حفاری خشکی - یک شرکت ملی حفاری ایران گفت: در چهار ماه نخست امسال ۲۰ هزار و ۴۹ متر چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز کشور حفاری شده است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران؛ غلامرضا محمودی با اشاره به حفاری ۲۰ هزار و ۴۹ متر چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز کشور در چهار ماه نخست سال جار اظهار کرد: این مدیریت ۲۳ دستگاه حفاری سبک‌وسنگین زیر سرپرستی دارد که در مناطق مختلف نفت‌خیز کشور در چرخه عملیات قرار دارند و با کاربست دکل‌های حفاری در چهارماهه گذشته، حفاری و تکمیل هفت حلقه چاه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت نفت مناطق مرکزی به اتمام رسید.

 وی با اشاره به گرمای طاقت‌فرسای تابستان امسال و سختی‌ها و دشواری کار حفاری افزود: با وجود شرایط اقلیمی و گرمای کم‌سابقه کارکنان این مدیریت به طور شبانه‌روزی و بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا به نحو مطلوب پاسخگوی برنامه‌های صنعت نفت در حفظ، نگهداشت و افزایش تولید باشند. از تعداد چاه‌های تکمیل شده در این مدت سه حلقه توسعه‌ای و چهار حلقه تعمیری بوده است که از شمار چاه‌های توسعه‌ای دو حلقه در میدان نفتی اهواز و یک حلقه در میدان نفتی مارون در مناطق نفت‌خیز جنوب در خوزستان تکمیل نهایی و تحویل کارفرما شد.

 مدیر عملیات حفاری خشکی - یک شرکت ملی حفاری ایران گفت: از چهار حلقه چاه تعمیری نیز دو حلقه در میدان نفتی اهواز و یک حلقه در میدان نفتی پازنان در موقعیت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و یک حلقه در میدان گازی شانول در استان فارس در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی تکمیل و در مدار تولید قرار گرفت.

 شرکت ملی حفاری ایران اکنون ۷۳ دستگاه حفاری خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین در تملک دارد.

 این شرکت که از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است، با توانایی منحصربه‌فرد همسو با عملیات حفاری چاه‌ها افزون بر ۲۰ نوع خدمات فنی و تخصصی را در قالب خدمات یکپارچه به شرکت‌های متقاضی و چاه‌های در حال حفاری یا در حال بهره‌برداری ارائه می‌کند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از