حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس ستاد انتخابات خوزستان مطرح کرد:

حماسه‌آفرینی ملت ایران پای صندوق‌های رأی

حماسه‌آفرینی ملت ایران پای صندوق‌های رأی

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: همه مسئولان، افراد اثرگذار، رسانه‌ها و شخصیت‌هایی که جامعه مخاطب را باید در جهت حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند و این مصداق جهاد تبیین و امیدآفرینی است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ عبدالله افرازه شهاوند در گفتگوی رسانه‌ای اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در استان خوزستان فراهم شده است. از سوی وزارت کشور برخی از ملزومات برگزاری انتخابات به استان ارسال شده است و تا چند روز آینده برخی دیگر اقلام از جمله تعرفه‌های رأی نیز ارسال خواهد شد.

 وی افزود: در انتخابات ریاست‌جمهوری در هر شعبه اخذ رأی حدود ۲۲ نفر شامل اعضای اجرایی، ناظران شورای نگهبان، بازرسان و مأموران انتظامی حضور دارند. توسط وزارت کشور چهار دوره آموزشی برای اعضای هیات‌های اجرایی، فرمانداران، معاونان سیاسی و بخشداران مستقل شهرستان‌ها برگزار شده است. از هفته آینده نیز آموزش اعضای اجرایی شعب اخذ رأی توسط مربیان آغاز خواهد شد.

 حضور ۲۱ هزار رأی اولی در انتخابات ریاست‌جمهوری

 رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: متولدان هشت تیرماه سال ۱۳۸۵ هجری شمسی به قبل می‌توانند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند. در استان خوزستان ۲۱ هزار رأی اولی داریم که برای نخستین‌بار در انتخابات حضور خواهند یافت و در سرنوشت کشورمان مشارکت می‌نمایند.

 افرازه شهاوند عنوان کرد: در صورتی که انتخابات ریاست‌جمهوری به‌دور دوم کشیده بشود انتخابات در روز پانزدهم تیرماه برگزار خواهد شد و متولدان ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۵ هجری شمسی به قبل می‌توانند در این انتخابات رأی بدهند. شرکت‌کنندگان برای رأی‌دادن در انتخابات فقط باید شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشته باشند. تمامی مراحل رأی‌گیری به جز اخذ رأی تمام الکترونیکی است و به علت اینکه احراز هویت به‌صورت الکترونیکی می‌باشد، در شناسنامه مهر زده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری حضور حداکثری و باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری مکمل تشییع و بدرقه تاریخی از رئیس‌جمهور شهید و همراهانشان است، گفت: همه مسئولان، افراد اثرگذار، رسانه‌ها و شخصیت‌هایی که جامعه مخاطب را باید در جهت حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند و این مصداق جهاد تبیین و امیدآفرینی است.

 رئیس ستاد انتخابات خوزستان عنوان کرد: پس از حضور حداکثری، انتخاب اصلح مهم‌ترین کار در عرصه انتخابات است. فردی که انتخاب می‌شود باید ولایت‌مدار، مردمی، اخلاق‌مدار باشد. این فردی که به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود باید مخلصانه خادم مردم و در جهت حل مشکلات مردم و جامعه تلاش کند.

 توجه ویژه رئیس‌جمهور شهید به خوزستان

 افرازه شهاوند گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعابیر زیبایی در مورد رئیس‌جمهور شهید بیان کردند. از جمله ایشان از آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور محترم و مغتنم یاد کردند. آیت‌الله رئیسی نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان داشت و برای حل مشکلات استان تلاش و پیگیری می‌کرد.

 وی افزود: آیت‌الله رئیسی هشت بار به استان خوزستان سفر کرد. در دوران ریاست‌جمهوری این شهید گران‌قدر ریل‌گذاری خوبی برای توسعه استان انجام شد از جمله طرح آبرسانی غدیر، طرح جامع فاضلاب اهواز، طرح انتقال آب به شرق استان، حل چند ساله نیشکر هفت‌تپه و احیای بیش از ۲۰۰ کارخانه و واحد راکد صنعتی.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از