حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
رئیس اداره قرنطینه دامپزشکی خوزستان مطرح کرد:

حمل‌ونقل فرآورده‌های دامی فقط با مجوز بهداشتی

حمل‌ونقل فرآورده‌های دامی فقط با مجوز بهداشتی

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خوزستان گفت: حمل‌ونقل دام، فرآورده‌های خام دامی و نهاده دامی فقط با مجوز بهداشتی دامپزشکی مجاز است در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز بهداشتی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی استان خوزستان؛ مسلم همتیان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۶ هزار گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای شامل گواهی‌های بهداشتی حمل دام زنده، طیور زنده، زنبورعسل، انواع فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های دامی در چهار بخش نقل‌وانتقال درون‌استانی، خارج استانی، صادرات و واردات در سیستم یک‌پارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور توسط کارشناسان دامپزشکی استان خوزستان صادر شده است.

 وی افزود: حمل‌ونقل دام، فرآورده‌های خام دامی و نهاده دامی فقط با مجوز بهداشتی دامپزشکی مجاز است در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز بهداشتی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خوزستان گفت: اقدامات قرنطینه‌ای بهداشتی طیف وسیعی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود که از قرنطینه واحدهای پرورش شروع و به استقرار ایستگاه‌های کنترل و منطقه‌های قرنطینه مرزی و بین استانی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی قرنطینه‌ای حمل‌ونقل دام، فرآورده‌های خام دامی و نهاده دامی منتهی می‌شود.

همتیان بیان کرد: اجرای دقیق ضوابط و مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای در مبدأ و کنترل آن در مقصد می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در زمینه کنترل بهداشتی قرنطینه‌ای را مرتفع کند و این مهم علاوه بر ایجاد امنیت غذایی و حفظ سلامت بهداشت جامعه می‌تواند به تولید و صادرات پایدار در این حوزه منجر شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از