حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

خورستان برای کنگره ملی شهدا آماده می‌شود

خورستان برای کنگره ملی شهدا آماده می‌شود

استاندارخوزستان گفت:استاندار خوزستان : همه دستگاه‌های استان موظف به برگزاری یادواره شهدای سازمانی هستند و باید وظیفه خود را در قبال کنگره ملی شهدای خوزستان انجام دهند.

به گزارش «رهیاب»؛ علی اکبر حسینی محراب در نشست ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: تا زمان برگزاری کنگره ۱۲۰ روز دیگر باقی مانده لذا کار‌ها باید دقیق و به خوبی جلو برود تا تاثیر آن در جامعه احساس شود.

وی با بیان اینکه "ما شرمنده شهدا هستیم و نتوانستیم حق آن‌ها را به درستی ادا کنیم" افزود: باید با الهام گرفتن از شهدا، فضای استان را برای برگزاری کنگره آماده کنیم.

استاندار خوزستان گفت: در همه شهر‌های استان شهدای بزرگی داریم که سرمایه اصلی و اجتماعی این انقلاب هستند و باید با استفاده از زبان هنر، آن‌ها را به نسل جوان معرفی کنیم.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند از طریق ساخت بازی رایانه‌ای، انیمیشن یا تئاتر، شهدای استان را به جوانان معرفی کند همچنین شهرداری اقدامات لازم را درخصوص منقش کردن دیوار‌ها به عکس شهدا، احداث یادمان و اِلمان (نماد) شهدا انجام دهد.

حسینی محراب به بُعد مردمی و جریان‌سازی در محلات شهر اشاره کرد و گفت: باید در هر محله یک یادواره شهدا برگزار شود و فضای استان را برای کنگره ملی شهدا آماده کرد. در این بین هنرمندان نقش مهمی در شناساندن شهدا به نسل امروز دارند.

وی در ادامه به نقش عشایر و اقوام مختلف استان در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: عشایر استان ۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده اند.

استاندار خوزستان با تاکید بر نقش مدارس در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مدارس باید مرکز ثقل انتقال این فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی باشند.

وی سبک زندگی شهدا را شیوه‌ای کامل و خداپسندانه برای همه افراد جامعه برشمرد و یادآور شد: می‌توانیم با معرفی الگو‌های عملی (زندگی شهدا) به دانش‌آموزان مسیر متعالی را پیش روی آن‌ها قرار دهیم.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از