حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
یادداشت؛

خوزستان دروازه ورود به سرزمین بهشت است

خوزستان دروازه ورود به سرزمین بهشت است

خطه خوزستان در مسیر تشرف دلدادگان اربعین حسینی با داشتن مردمانی مهمان‌نواز و خون‌گرم، دروازه ورود به سرزمین بهشت است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سید تاج‌الدین ایزدگشب فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: مردمان خطه خوزستان تمام سال را به عشق اربعین سالار شهیدان به انتظار می‌نشینند تا نسیم موسم خدمت عاشقانه به زائران آن حضرت وزیده شود و برکت و رزق آن سال خود را از این رهگذر به خزانه عمر خویش اندوخته نمایند.

 اینجا خوزستان است، دروازه ورود تشیع، سرزمین تشرف به بهشت روی زمین همان طریق سنت اربعین اباعبدالله الحسین است که دو باب را به‌سوی دو مضجع پر نور آل الله بر روی زائران گشوده است، یعنی شلمچه و چذابه...

 این بزرگ‌ترین موهبتی است که خداوند به مردم این وادیِ مقدس عطا کرده است، حال‌آنکه اهالی قدرشناس خوزستان این موهبت عظیم را ارج نهاده و به یُمن آن، میزبانان کریمی برای زائران اربعین بهترین خلق خدا شده‌اند.

 شلمچه یکی از این دروازه‌های بهشتی است که در اوج گرمای مشهور جنوب، موکب داران با تمام داشته‌هایشان در مسیر تشرف زائران، حرارت آفتاب سوزان و رطوبت طاقت‌فرسا را با خدمت خالصانه و همت بلند خدام الحسین به خنکیِ شوق زیارت حرم اباعبدالله (ع) مبدل می‌کند و این‌گونه است که بسیاری خوزستان را برای گرمی محبت خادمان مواکب برای تشرف به سرزمین عتبات برمی‌گزینند .

 این روزها در جای‌جای خوزستان، رایحه خوش اربعین حسینی پیچیده است و در گرماگرم این شور عظیم، هر کسی به خدمتی مشغول است، او که موکب دار است شب و روز در فکر تدارک آب و غذای زائر است، او که راننده خودروی انتقال زائران به مرز است خواب در چشمش نمی‌رود، آنان که امنیت مواکب و اموال خدمت‌رسانی بر گردنشان است زیر آفتاب سوزان خستگی نمی‌شناسند، عده‌ای در تشکیلات طبخ غذا و گروهی در جمع‌آوری کمک‌ها سر از پا نمی‌شناسند و این رمز عشق به سالار شهیدان در این استان است.

 تا چشم کار می‌کند در این مسیر عاشقی با وجود مشقت‌ها و کاستی‌ها تکریم زائر سیدالشهدا است، هر چه‌قدر درجه دمای هوا بالا می‌رود، حرارت خدمت به عشاق و راهپیمایان بالاتر می‌رود.

 آمارها می‌گوید بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از دو مرز شلمچه و چذابه در سال گذشته راهی زیارت اربعین شدند تا همچنان خوزستان دروازه تشرف به سرزمین عشق باشد و این موهبت بزرگ همچنان به نام این مردمان تا قیامت باقی بماند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از